شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت#معاون وزیر

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن؛

محاصره و تحریم یمن تمدید آتش بس را با مانع روبرو می کند

محاصره و تحریم یمن تمدید آتش بس را با مانع روبرو می کند

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به موضع گیری درباره آتش بس یمن پرداخت و به موانع موجود بر سر راه آن اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی به موضع گیری درباره آتش بس یمن پرداخت و به موانع موجود بر سر راه آن اشاره کرد.

وی افزود: محاصره ملت یمن تمدید آتش بس را با مانع روبرو می کند.

العزی تاکید کرد: محاصره جنایت جنگی و جنایتی ضد بشری است.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: این ننگ است که نقش کشورهای غربی و سازمان ملل استفاده از محاصره به عنوان سلاح نظامی باشد و از آن به عنوان ابزاری برای پیشبرد گفتگوها بهره برداری کنند.

العزی تاکید کرد: سازمان ملل و کشورهای غربی محکوم به سیاست چماق آمریکا و هویج خلیج فارس هستند و قوانین در قاموس آنها جایی ندارد و این برای اولین بار در تاریخ رخ می دهد.

این در حالی است که پیش از این، شورای عالی سیاسی انصار الله یمن، طی نشستی، آخرین تحولات مرتبط با آتش بس در یمن را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، انصار الله یمن پایبندی دولت مورد حمایت عربستان در یمن به پرداخت حقوق همه کارمندان را شرط تمدید آتش بس در این کشور قرار داد.

در این نشست تاکید شد که تمدید آتش بس مستلزم پرداخت حقوق همه کارمندان در مناطق تحت کنترل انصار الله و از سرگیری خدمات اساسی است که توسط ائتلاف عربی متوقف شده است.

انصار الله تاکید کرد که فرودگاه بین المللی صنعا و بندر الحدیده باید به صورت کامل بازگشایی شود.

آتش بس موقت از ۲ آوریل در این کشور آغاز شده و برای نخستین بار به مدت ۲ ماه تمدید شد، سپس طرف‌های یمنی با تمدید مجدد آتش بس به مدت ۲ ماه دیگر موافقت کردند که اینگونه آتش بس موقت در اوایل ماه اوت به پایان می‌رسد.