شهرخبر

فلاحی در نطق میان دستور:

دولت زمینه توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی را فراهم کرده است

دولت زمینه توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی را فراهم کرده است

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: دولت با پیگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای، زمینه توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای را فراهم کرده و امروز شاهد تمایل گسترده و رفت و آمد بسیاری از کشورها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه شنبه، ۴ مرداد ماه) در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت پیروزی عملیات مرصاد و شکست عوامل خودفروخته نفاق و خیانت، گفت: به مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب یادآور شویم که پناه دادن این جنایتکاران خود نفاق و دورویی در ادعای حقوق بشری است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد رویدادی مهم در عرصه دیپلماسی کشور بودیم که سال‌ها بر زمین مانده بود و آن نشست تهران و حضور رئیس‌جمهور روسیه و ترکیه در تهران که با مقدمه چینی و دیپلماسی دولت یازدهم و ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب انجام شد که این رویداد و مدیریت حکیمانه رهبری نشانه شکست سیاست‌های دشمن، تحریم‌ها و پایان سلطه‌گری غرب در رأس آن استکبار جهانی بود که برای بار چندم تکرار شده و بی‌اثر شدن عوارض ذلت بار برجام بر کشور شد.

فلاحی ادامه داد: امروز دیگر نه تحریم‌های دشمن می‌تواند کاری را پیش ببرد و نه از جنازه برجام چیزی بر آن مانده است که بر آن فاتحه خوانده شود. راهی جز اقتصاد مقاومتی و منطقه‌ای و ارتباط با کشورهای همسوی سیاسی و اقتصادی نظام اسلامی وجود ندارد و آثار آن نیز در اقتصاد کشور روشن و رشد اقتصادی کشور افزایش صادرات بیش از ۴۰ درصدی نفتی و غیر نفتی کشور بودیم.

نماینده مردم همدان در مجلس بیان کرد: برخلاف ظن برخی گروه‌ها، نظام اسلامی با حفظ عزت و استقلال خود در مقابل شرق و غرب، دیپلماسی فعال خود را دنبال می‌کند. امروز کرنش ابرقدرت شرق در مقابل نظام اسلامی و رفتار مؤدبانه آن، نشانه برتری دیپلماسی نظام اسلامی و اقتدار نظام اسلامی است و آنچه که در رسانه‌ها در هفته گذشته مبنی بر اینکه استقلال و «نه شرقی و نه غربی» زیر سوال رفته است، کاملاً ظنی دور از تعقل بوده است.

وی عنوان کرد: دولت با پیگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای زمینه توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای را فراهم کرده است و امروز شاهد تمایل گسترده و رفت و آمد بسیاری از کشورهای منطقه تا آمریکای لاتین هستیم و آثار آن، حضور پر رنگ ایران اسلامی در حیاط خلوت آمریکای لاتین و کشورهای مختلف هستیم.

فلاحی اظهار کرد: با زحمات دولت و گشایش‌هایی که در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی ایجاد شده و دیپلماسی منفعل کشور به دیپلماسی فعال تبدیل شده و بار دیگر نگاه کشورهای دیگر را به جمهوری اسلامی معطوف داشته است.

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد: با سفرهای استانی و دستورات انقلابی بارقه امید را در دل‌های مردم عزیز زنده می‌شود اما هر از چندگاهی با برخی حاشیه‌سازی‌ها، بسیاری از این دستاوردها به حاشیه می‌رود. امید است دولت ضمن مشورت با دلسوزان و ایجاد رصدخانه در دولت و استقرار اهل فکر و ایده نسبت به تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور دقت‌های لازم را انجام دهد چراکه تصمیم اشتباه باعث خسارت‌های جبران ناپذیر معنوی، اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت یا فاقد برنامه مدون است یا نسبت به برنامه‌ها توجه و عنایت لازم را ندارد. ما نمایندگان حامی و دلسوز شما دولت انقلابی و مردمی هستیم و آرزوی ما توفیق و سربلندی دولت مردمی است تا بتواند آلام مردمی را کاهش و نظام اسلامی را برای رسیدن به اهداف خود پیش ببرد.

فلاحی در رابطه با چالش‌های ایجاد شده در مسیر ارزش‌های فرهنگی و مذهبی همچون عفاف و حجاب گفت: موضوع حیازدایی و هنجارشکنی و در نهایت بدپوشی و برهنگی برنامه‌ای است که سال‌ها روی آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است و کار رسانه‌ای و فرهنگی در قالب تولید فیلم و سریال و تدوین کتب و پشتیبانی مالی از عوامل میدانی تا به اینجا رسیده است. تمام این فعالیت‌ها با پشتیبانی فرقه ضاله و استکبار جهانی غرب بوده است. در کنار عوامل داخلی، دشمن تحت عنوان طیف سیاسی خاص که همیشه با هنجارشکنی و مقابله با ارزش‌های الهی ادامه حیات داشته، در این زمینه تلاش می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: یکی از دلایل این شرایط، برنامه هفته گذشته و جاری در مجلس و رسانه‌ها بوده است که به جای پرداختن به موضوع قانون‌شکنی و هنجارشکنی و کشف حجاب و حمله به ارزش‌ها، جلوی نمایندگان مجلس را می‌گرفتند و از آنها درخصوص گشت ارشاد سوال می‌کردند که باید گفت تمامی این مسائل، برنامه‌ریزی شده و با پشتیبانی معاندان نظام اسلامی صورت می‌گیرد و در شبکه‌ها و رسانه‌های خود به این امر افتخار می‌کنند؛ لذا ضمن لزوم هشیاری در مقابل توطئه دشمنان باید مراقب باشیم در زمین ایجاد شده دشمن بازی نکنیم و مردم عزیز را نسبت به این امر واقف کرده تا در مقابل این توطئه نیز سربلند بیرون آییم.

وی در پایان خطاب رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و کشورهای اروپایی بیان کرد: توصیه می‌کنم که واقع‌بینانه عمل کنند و مراقب رفتار خود در مقابل جمهوری اسلامی باشند. این نظام در موقعیت ۴۰ سال پیش نیست که به هرکسی اجازه تصمیم‌گیری و تجاوز دهد. امروز نظام اسلامی معادلات منطقه‌ای و جهانی را در حیات خلوت شما رقم می‌زند.