شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#برانکو

مظاهر رحیم‌پور: نتایج برانکو را با دوران یحیی مقایسه کنید

۳ سال در پرسپولیس خیلی اذیت شدم/ زشت است که نام ما را از لیست در بیاورند

بدنساز سابق پرسپولیس از ماجراهای حضور در این تیم می‌گوید و عقیده دارد دوران یحیی طلایی‌تر از برانکو بوده است.

۳ سال در پرسپولیس خیلی اذیت شدم/ زشت است که نام ما را از لیست در بیاورند

یکی از انتقاداتی که به پرسپولیس در فصل گذشته وارد می‌شد بحث بدنسازی این تیم و مصدومیت‌های پی در پی بازیکنان‌شان بود. اتفاقی که موجی از انتقاد را علیه کادر یحیی گل‌محمدی به راه انداخت که در نهایت موجب کنار گذاشتن آنها شد. مظاهر رحیم‌پور که در سال‌های اخیر بدنساز سرخ‌ها بوده به دفاع از عملکرد خودش می پردازد و صحبت‌های جالبی را در مورد دلایل باخت به الهلال و مصدومیت‌های ستاره‌های پرسپولیس مطرح می‌کند. او همچنین کادر و نتایج یحیی را بهتر از دوران برانکو می‌داند. صحبت‌های او را در این صفحه می‌خوانید:

بعد از جدایی از پرسپولیس خیلی سریع با پیراهن هوادار دیده شدید. از شرایط تیم‌تان بگویید.

خوشحالم که این‌جا هستم و به آقا ساکت الهامی کمک می‌کنم. قرعه ما بد نیست و ما آماده‌ایم برای جنگیدن. تیم قطری را در بازی دوستانه با سه گل شکست دادیم. همه مصمم هستند که یک کار قوی انجام دهند. باید از تیم مدیریتی تشکر کنم که توانستند اردوی ترکیه را در این شرایط برگزار کنند.

این روزها پرسپولیس شش مصدوم دارد، وضعیت در هوادار چطور است؟

وضعیت تیم خوب است و ما مثل تیم‌های دیگر که پنج، شش مصدوم دارند، مصدوم نداریم و صبح و بعد از ظهر قوی تمرین می‌کنیم. پس از جدایی از پرسپولیس آقای مطهری هم به من زنگ زده بود ولی چون آقای الهامی زودتر صحبت کرد با من ترجیح دادم امسال با ایشان باشم. دلم می‌خواست دیگر فشار تماشاگر روی من نباشد چون سه، چهارسال در پرسپولیس خیلی اذیت شدیم. بدترین نتیجه ما دومی بود که به ما فحش می‌دادند و این واقعا بد است.

از دوران حضور در پرسپولیس بیشتر بگویید، شروع خوب و قهرمانی با این تیم و یک جدایی پر انتقاد.

دوره حضور ما در پرسپولیس خیلی طلایی بود. وقتی یک تیم قهرمان را تحویل می‌گیری و می‌خواهی دوباره آن را قهرمان کنی خیلی کار سختی داری ولی ما این کار را انجام دادیم و رکوردهای خیلی خوبی زدیم. من فکر می‌کنم دومی فصل گذشته ما از همه قهرمانی‌ها شیرین‌تر بود چرا که شرایط ما ایده‌آل نبود. پنجره بسته می‌شد و شرایط مدیریتی نابسامان بود و ما با این حال خوب جنگیدیم. این نتایج درخشان و فوق‌العاده بود و فوتبالی‌ها کاملا متوجه هستند.

چرا پرسپولیس در سال آخر حضور شما مدام درگیر مصدومیت ستاره‌هایش می‌شد؟ همچنین فکر می‌کنم انتقادات پس از باخت به الهلال شروع شد.

مشکل این بود که در شرایط کرونایی تیم ما دو سال استراحت نکرده بود و بعد از پایان لیگ که همه استراحت می‌کنند ما برای آسیا تمرین کردیم. تمرینات‌مان به این صورت بود که باید یک ماه تمرین می‌کردیم و مسابقه می‌دادیم. شما هیچ‌جای دنیا چنین شکلی را نمی‌بینی. بازی ما با استقلال تاجیکستان فوق العاده بود اما شما نحوه رفتن ما به عربستان را به خاطر بیاورید، مشکل آنجا بود. شرایط رفتن ما عجیب بود و ما در تهران باختیم رفتیم! ما تیمی نبودیم که سه گل از الهلال بخوریم ولی از همه لحاظ قدرت‌مان به آنها نمی‌رسید. نحوه رفتن ما باعث شد بچه‌ها از نظر روحی دچار افت بشوند. من فکر می‌کنم این مسئله مصدومیت‌ها ربطی به بدنسازی نداشت. وحید امیری دو سال با درد بازی می‌کرد آیا به من ارتباط داشت؟ دلیل مصدومیت شدید امیری استراحت نکردن بود. الان تیم‌های بزرگ دنیا مگر مصدوم ندارند؟ مصدومیت طبیعی است و دلایلش به چیزهایی مثل نحوه استراحت بازیکنان، نحوه زندگی، پیش‌فصل خوب نداشتن و استراحت درست نداشتن مربوط می‌شود. مصدومیت‌ها روی روند تیم ما تاثیر نگذاشته بود. شاید بازیکنانی که امسال گرفتند را سال گذشته داشتیم یا دوتا از بازیکنان‌مان را حفظ می‌کردیم آیا این اتفاق می‌افتاد؟ یک جورهایی می‌خواستند این کادر را به هم بریزند. شما می‌خواهی برای قهرمانی بجنگی و این مصدومیت طبیعی است.

هواداران قهرمانی می‌خواستند و قطع شدن نوار قهرمانی‌ها باعث انتقادات زیادی شد.

زمانی که تیم بدنده و قهرمان می‌شد چرا تعریف و تمجید نمی‌شد؟ چرا پیروزی‌های ما در هند و قطر بازگو نشد؟ ما با امکانات خیلی کم کارهای بزرگ کردیم. کنار هم جانانه کار کردیم و این نتایج درخشان را گرفتیم. بهترین نتیجه ما هم نایب قهرمانی ما با این شرایط در فصل پیش بود. همه ایران بسیج شده بود ما قهرمان نشویم ولی با این حال توانستیم امتیازات خیلی خوبی را جمع کنیم و جانانه کار کنیم.

۳ سال در پرسپولیس خیلی اذیت شدم/ زشت است که نام ما را از لیست در بیاورند

شنیده شده می‌خواهید از پرسپولیس شکایت کنید، درست است؟!

باشگاه پرسپولیس مطالبات بازیکنان فصل گذشته را داده ولی نام ما را در لیست پرداختی‌ها قرار نداده‌اند. بیست درصد از قرارداد ما به علاوه پاداش آسیایی ما مانده است. این گلایه را دارم؛ چه فرقی بین ما و دیگر اعضایی بود که فصل گذشته زحمت کشیدند و تلاش کردند؟ این زشت است که نام ما را از لیست در بیاورند. قرارداد ما یک سوم مربی‌های خارجی است. پول من، آقای فنایی و آقای مطهری را ندادند. اگر تا چند روز گذشته این اتفاق نیفتد طی روزهای آینده شکایت خواهیم کرد. نمی‌خواهم تهدید کنم اما این رفتار با ما مربی‌ها خیلی زشت است.

شما را با مارکو، بدنساز دوره برانکو مقایسه می‌کردند و می‌گفتند بدنسازی پرسپولیس ضعیف بوده است؛ نظر خودتان چیست؟

نتایج برانکو را با دوران یحیی مقایسه کنید، صد در صد نتایج یحیی بهتر بوده است؛ پس می‌توانیم نتیجه بگیریم این کادر قوی‌تر بوده است! من دکترای رشته ورزش، مدرس فدراسیون و هیئت علمی دانشگاه هستم. شما یک نفر را در سطح آسیا پیدا کنید که با چنین رزومه‌ای کار بدنسازی کند. من با آلومینیوم بودم و به لیگ آمدیم، پدیده را آسیایی کردیم و در پرسپولیس قهرمان شدیم. خیلی بد است که مرا با مارکو، بدنساز دوره برانکو مقایسه می‌کنند و من خیلی ناراحت شدم. خیلی زشت است و ما برای پرسپولیس زحمت کشیدیم. هرکس ویژگی خاص خود را دارد.

پرسپولیس بازهم درگیر مصدومیت شده است! دلایل این مصدومیت‌ها چیست؟

پرسپولیس ۶ مصدوم دارد؛ اگر من بودم چه رفتاری با من می‌کردند؟ خداراشکر ما اینجا در هوادار مصدومی نداریم. باید برای بازیکن ایرانی حتما کار با وزنه بگذاریم چون وقتی به تعطیلات می‌وند توجهی ندارند. یکی از مشکلات خودتمرینی است و ممکن است آسیب داشته باشد. اینکه بازیکن استوری از تمرینات بدنسازی‌اش می‌گذارد درست و منطقی نیست و انگار می‌خواهی بگویی مربی تیمم با من کار نمی‌کند و باید شخصا تمرین کنم. این در تیم‌های ما فرهنگ نشده که بازیکن در پیش فصل تمرکزش روی تمرین با تیم باشد. بازیکنان نسبت به علم تمرین آگاهی ندارند و باعث مصدومیت‌شان می‌شود.

صحبت پایانی؟

در آخر برای باشگاه پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشند و این تقاضا را از آقای درویش دارم که حق الزحمه مربیان را بپردازند.