شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#ترامپ#کتاب

داماد ترامپ: در زمان حضور در کاخ سفید سرطان داشتم

داماد ترامپ: در زمان حضور در کاخ سفید سرطان داشتم

جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور سابق ارشد کاخ سفید در کتاب خود اعلام کرد که در زمان انجام وظایف خود در کاخ سفید، سرطان تیروئید داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جرد کوشنر» داماد ترامپ و مشاور سابق ارشد کاخ سفید در بخشی از کتاب خود اعلام کرد که در زمان انجام وظایف خود در کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری پدر همسرش، سرطان تیروئید داشته است.

وی در این بخش کتاب که به دست نیویورک تایمز رسیده اظهار کرد در اکتبر 2019 نتایج آزمایش هایی نشان داد که او به سرطان تیروئید مبتلا شده، و این درست زمانی بود که او مشغول مذاکرات تجاری با مقامات چینی بود.

کوشنر می افزاید وی به محض مطلع شدن از بیماری اش از پزشک خواسته تا این موضوع را به همسر و پدر همسرش نگوید. اما از آنجا که برای درمان بیماری باید یک جراحی برای برداشتن بخشی از تیروئیدش انجام می داده، مجبور به گفتن موضوع بیماری به همسرش ایوانکا ترامپ، دستیارش آوی برکوویتز، کسیدی هاچینسون مشاور ترامپ و مایک مولوانی  رئیس کارکنان کاخ سفید شده است.

وی خواسته بود غیبت او در کاخ سفید در طول دوران جراحی و نقاهت پس از آن، بدون جلب توجه باشد و او کمترین زمان ممکن را برای انجام وظایف خود در کاخ سفید از دست بدهد. بنابراین او یک هفته پیش از زمان جشن شکرگذاری را برای عمل جراحی خود انتخاب کرد.  

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز متوجه علت جراحی دامادش شد اما درباره آن با کسی صحبت نکرد و متوجه شد که چرا جرد می خواهد موضوع بیماری و جراحی مخفی بماند.

زمانی که کوشنر از دونالد ترامپ پرسیده که چگونه از بیماری او مطلع شده، ترامپ اظهار کرده که او رئیس جمهور است و همه چیز را می داند.

گفته شده کوشنر مورداعتمادترین مشاور ترامپ بوده است و به پدرزنش «وفاداری تزلزل‌ناپذیری» دارد. ترامپ در ژانویه 2017 کوشنر را به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید معرفی کرد و مسئولیت مذاکره برای صلح در منازعه فلسطین – اسرائیل و نیز مذاکره برای معامله با کشورهای خارجی را به کوشنر سپرد. وی در 21 ژوئن 2017به عنوان نماینده کاخ سفید باهدف تجدید مذاکرات صلح به خاورمیانه سفر کرد. او در این سفر با بنیامین نتانیاهو دراورشلیم و با محمود عباس در رام اللهبه‌طور جداگانه ملاقات و مذاکره کرد.     

 

این در حالی است که هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در جریان یک سخنرانی درباره گرمایش جهانی، از ابتلای خود به سرطان پوست خبر داد.

وی با اشاره به مبتلا شدن خود به سرطان پوست، اظهار کرد سال گذشته و پیش از برعهده گرفتن سمت ریاست جمهوری، درمان های لازم را انجام داده است.

بایدن در این سخنرانی در شهر سامرست ایالت ماساچوست گفت: آلایندگی پالایشگاه های نفت در نزدیکی محل زندگی او در دوران کودکیش در شهر کلای مونت ایالت دلاور، علت ابتلای وی به سرطان پوست بوده است.

دکتر کوین اوکونر پزشک مخصوص بایدن گفت: سرطان پوست بایدن بیشتر مربوط به قرارگرفتن در معرض آفتاب بوده است و ارتباط چندانی به مجاورت با آلاینده های مواد شیمیایی بکار رفته در پالایشگاه های نفت ندارد. در حال حاضر هیچ مکانی وجود ندارد که باعث ابتلای افراد به سرطان پوست شود.

انتهای پیام/