شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مالیات#فروش نفت#سال گذشته

خاندوزی: درآمد حاصل از فروش نفت ۵۸۰ درصد افزایش یافت

خاندوزی: درآمد حاصل از فروش نفت ۵۸۰ درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- سخنگوی اقتصادی دولت گفت: درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات و درآمد حاصل از مالیات در۴ ماهه نخست تمسال نسبت با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۸۰ و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید احسان خاندوزی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: ۳۱ تیر وضعیت مالی دولت در سال ۱۴۰۱ تهیه شد و پایان سال وضعیت مجامع و شرکت های زیادی مشخص شد.

وی ادامه داد: مهار تورم بعد از افزایش قیمتها در اردیبهشت و خرداد از اولویت های جدی رییس جمهور بود که تا پایان سال باید در اولویت ستاد اقتصادی دولت قرار بگیرد عملکرد دولت در ۴ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد دولت تا حد خوبی در جبران کسری بودجه موفق بوده است.

خاندوزی از رشد ۴۸درصدی درآمدی منابع بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش  ۱۶درصدی هزینه ها خبر داد و گفت: دولت روی این موضوع متمرکز بود تا بتواند درآمد پایدار بیشتری کسب کند.

وی اضافه کرد: این یعنی جبران کسری بودجه در دستور کار دولت بود و در ۴ ماهه نخست امسال محقق شد.

سخنگوی دولت  خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در قانون  بودجه سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ۵۸۰ درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در ۴ ماهه نخست امسال بودیم و این موارد از موارد ذیل تبصره ۱۴ بود و این باعث شد دولت با تنخواه کمتری وضعیت مالی خود را  سامان دهد.

ادامه دارد...