شهر خبر

تشریح عملکرد اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان توسط مرتضی فلاح

تشریح عملکرد اداره کل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان توسط مرتضی فلاح

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان گفت: مستندسازی بیش از 1032 مورد املاک و مستغلات فاقد سند مالکیت جمعا به متراژ تقریبی 966 هکتار در سال 1400 از مهمترین دستاوردهای اداره کل حقوقی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مرتضی فلاح، ثبت اطلاعات اموال غیر منغول وزارت در سامانه سادا و مستندسازی تاراضی و املاک متعلقه در کل کشور را حرکت رو به رشد دستگاه ورزش کشور دانست و افزود: اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور و برگزیده شدند وزارت ورزش و جوانان به عنوان سه دستگاه اجرایی برتر کشور گام اساسی و موثر در جهت تحقق تکالیف قانونی برداشتیم که ان شالله در انجام امور محوله بتوانیم قدمی مثبت برداریم.

مدیرکل حقوقی ضمن اشاره به آمار 10353 ملک تحت پوشش وزارت ورزش و جوانان افزود: در راستای تکالیف قانونی مقرر دایر بر تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تکبرگی (حد نگار) و نیز تبدیل اسناد تک برگی قدیم (سبز رنگ) به اسناد تکبرگی (بنفش)، اقدامات در خور شایسته‌ای در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها با هماهنگی وزارتخانه صورت پذیرفته هرچند بدلایل عدیده از جمله عدم تخصیص اعتبار ازم و کافی، عدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و سایر مشکلات پیش‌رو، مستندسازی 2969 مورد از اراضی و املاک تاکنون منجیر به نتیجه نشده است که با ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به استان‌ها درصدد تحقق این امر مهم هستیم و انتظار داریم تا پایان سال جاری، بیش از هزار مورد دیگر از اراضی و املاک تحت اختیار وزارت در کل کشور، دارای سند مالکیت شوند.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان مستندسازی 1032 مورد از مستغلات فاقد سند تحت اختیار این وزارتخانه در کل کشور افزود: جمعاً به متراژ تقریبی 966 هکتار در سال 1400 و 52 مورد در سه ماهه اول سال 1401 توانستیم مستندسازی کنیم.

وی به تثبیت مالکیت بسیاری از قطعات اراضی واقع در محدوده سیصد هکتار مصوب ورزشگاه نقش جهان اصفهان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سال‌جاری 561 پلاک ثبتی اراضی ورزشگاه بزرگ اصفهان نیز مستندسازی شده است.

مرتضی فلاح ضمن تاکید بر تلاش اداره کل حقوقی و املاک در قانونمند بودن نحوه بهره‌برداری فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی از اماکن ورزشی وزارت در سطح کشور به منظور جلوگیری از بروز تبعات حقوقی احتمالی ابراز داشت: به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ شده است که از واگذاری سالن‌های تخصصی ورزشی به هیأت‌های ورزشی بدون رعایت موازین قانونی خودداری نموده و پیش از هرگونه اقدامی در این خصوص، با وزارت هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته، 156مکان ورزشی متعلق به وزارت با اخذ 56 مصوبه از هیأت محترم وزیران، به هیأت‌های تخصصی واگذار شده است.

فلاح اعلام کرد: اداره کل حقوقی و املاک در راستای عمل به وظایف وزارت در حوزه ورزش دایر بر تأمین متناسب و متوازن زیرساخت‌ها، امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز توسعه ورزش کشور مستنداً به جزء (16) بند (الف) ماده (4) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، در سال 1400، موفق به تأمین زمین دولتی با اخذ مصوبه از هیأت وزیران در راستای تبصره (1) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در 6 استان کشور جمعاً به مساحت 33433 مترمربع جهت اجرای طرح ورزشی در اراضی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، حفظ اراضی با کاربری ورزشی در سطح کشور با رعایت حقوق مالکانه اشخاص را یک اصل اعلام و بر لزوم تعیین تکلیف اراضی ورزشی متعلق به اشخاص حقیقی و مازاد بر نیاز ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظف به رعایت کامل قوانین و مقررات هستند.

مرتضی فلاح در ادامه صحبت‌هایش به کسب اخذ 135 رأی از شعب دیوان عدالت اداری له وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و ابراز داشت: کسب این نتیجه عملکرد مثبت اداره کل حقوقی و املاک در دفاع مؤثر از دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی علیه وزارت ورزش و جوانان را نشان می‌دهد.

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: دستاور این وزارتخانه در سال 1400 در زمینه امور قراردادها تعیین تکلیف 84 فقره قرارداد و تفاهم‌نامه منعقده با اشخاص حقوقی و حقیقی بوده است.

وی درخصوص بازنگری اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی گفت: با دستور وزیر ورزش و جوانان و معاونت امورحقوقی، مجلس و امور استان‌ها کارگروهی به عنوان مسئول بررسی حقوقی و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها تشکیل شده است.

مرتضی فلاح تصریح کرد: مجمع عمومی دو شرکت پرسپولیس و استقلال نیز با پیگیری و حمایت مقام عالی وزارت و با توجه به آخرین تفویض اختیار وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود و پس از سالها، 10 درصد سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد و واگذاری مابقی سهام به بخش خصوصی نیز در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد.

انتهای پیام/