شهر خبر

مربی والیبال: اسماعیل‌نژاد بهترین بازیکن ایران در لیگ جهانی والیبال بود

مربی والیبال: اسماعیل‌نژاد بهترین بازیکن ایران در لیگ جهانی والیبال بود

مراغه- ایرنا- «ساسان خداپرست» کارشناس و مربی والییال گفت: با احترام به همه بازیکنان تیم ملی والیبال، به جرات می‌توان گفت که «امین اسماعیل نژاد» بازیکن ملکانی تیم ملی، بهترین بازیکن ایران در لیگ جهانی والیبال بود.

وی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تیم ملی والیبال با یک چهره متفاوت‌تر در لیگ جهانی ظاهر شد و در چهار بازی اول خوب بازی نکرد اما از دور دوم به بعد بسیار خوب ظاهر شد که یکی از دلایل اصلی آن درخشش «اسماعیل‌نژاد» بود. 

به گفته وی اسماعیل‌نژاد بازیکن بسیار خوبی است که یکی دو سالی به خاطر مصدومیت‌هایش بدشانسی آورد اما ویژگی‌های منحصربه فردی دارد که به ندرت در سایر بازیکنان سطح جهانی وجود دارد. 

وی ادامه داد: امین طی سال گذشته نیم فصل اول را از دست داد و در اولین بازی فصل دوم خودش با تیم یزد مقابل تیم ورامین به میدان آمد که تاثیر زیادی در برد تیم یزد داشت. 

به گفته «خداپرست» که در فصل گذشته مربیگری تیم ورامین را بر عهده داشت، اگر «اسماعیل‌نژاد» نبود، تیم یزد سه بر صفر بازی را به نفع تیم ورامین واگذار می‌کرد تا جایی که وی به تنهایی در آن بازی ۳۴ امتیاز کسب کرد.

وی با بیان اینکه اسماعیل‌نژاد به واسطه تلاش‌هایش طی لیگ سال گذشته بازی به بازی بهتر شد، اضافه کرد: تیم شهداب یزد با درخشش امین به قهرمانی رسید و این بازیکن آذربایجانی در بازی فینال مقابل پیکان هم امتیازهای زیادی برای یزد کسب کرد. 

اسماعیل‌نژاد در ارتفاع خیره‌کننده حمله می‌کند

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران بیان کرد: اسماعیل‌نژاد سرعت بدن و به ویژه سرعت دست بالایی دارد اما ویژگی اصلی این بازیکن آینده‌دار، حمله خیره کننده‌اش در ارتفاع بالاست. 

خداپرست بیان کرد: اسماعیل‌نژاد از هر دو طرف می‌تواند حمله کند تا جایی که در لیگ جهانی توپ وی در اکثر حمله‌هایش به نوک انگشتان دفاع‌های لهستان و آمریکا برخورد کرد؛ در حالی که از نظر تکنیک و قامت در شرایط عالی قرار داشتند. 

وی اظهار داشت: سرعت حمله‌های اسماعیل‌نژاد در لیگ ملت‌ها حمله به حمله بیشتر و بیشتر شد و ارتفاع حمله‌هایش از سه متر و چهل سانتی‌متر هم فراتر رفت. 

به گفته وی «اسماعیل‌نژاد» یک متر بالاتر از تور حمله می‌کند و به همین خاطر بسیاری از بازیکنان جهان در مهار وی ناتوان هستند. 

ضعف تیم‌ها در والیبال نوین نقطه قوت اسماعیل‌نژاد است

کارشناس و مربی ارومیه‌ای والیبال کشورمان ادامه داد: امروزه و در والیال نوین وقتی پاسور هر تیمی به منطقه یک زمین می‌رسد، ضعف آن تیم چه در عرصه باشگاهی و چه تیم ملی ظاهر می‌شود اما درخشش اسماعیل‌نژاد در همین شرایط جزو نقاط قوت وی به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه وقتی پشت خط زن به منطقه چهار می‌رسد نمی‌تواند حمله کند، تشریح کرد: اسماعیل‌نژاد این مشکل را ندارد و خیلی خوشحالم که تیم ملی اینچنین پشت خط زنی دارد. 

وی از اسماعیل‌نژاد خواست تا خودش را در آمادگی کامل نگه دارد .

خداپرست تاکید کرد: وی باید به استراحت، تغذیه و خواب خود در کنار تمرین توجه کرده و قدر این وضعیت را بهتر از همه بداند. 

وی اظهار کرد: ملت ایران از والیبال کشورمان و عملکرد اسماعیل‌نژاد راضی هستند و اگر این بازیکن جوان و آینده‌دار همین روند را ادامه دهد، به سختی کسی می‌تواند جای ایشان را در تیم ملی بگیرد. 

به گزارش ایرنا امین اسماعیل‌نژاد متولد ۲۷ آذر ۱۳۷۵ در ملکان و پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران است که در لیگ ملت‌ها درخشش خیره‌کننده ای داشت.