پزشکان انگلیسی در دوران کرونا به بیماران حاد رسیدگی نمی‌کنند

نشریه گاردین با استناد به نتایج یک نظرسنجی نوشت که پزشکان در انگلیس به دنبال شیوع ویروس کووید-۱۹، تمایلی به احیا و رسیدگی به بیمارانی با وضعیت حاد جسمانی ندارند.

نتایج این تحقیق که در مجله اخلاق پزشکی (Journal of Medical Ethics) منتشر شده است، نشان می‌دهد شیوع کرونا بر تصمیم‌گیری پزشکان انگلیسی در قبال بیماران حاد تاثیر گذاشته و آن‌ها دیگر تمایلی به احیای بیمارانِ بدحال و بستری کردن آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه ندارند.

کرونا برجنبه‌های مختلفی از دارو و درمان تاثیر گذاشته که از جمله آن می‌توان به مراقبت‌های بخش ویژه اشاره کرد که میلیون‌ها بیمار به آن احتیاج دارند.

البته این نظرسنجی نشان داد پزشکان همچنان تمایل برای احیای بیمارانی دارند که قلب یا تنفسشان از کار می‌افتد.

از طرفی شمار پزشکانی که گفتند سنِ بیمار بر تصمیم آن‌ها تاثیر دارد، از ۵۰ درصد قبل از همه‌گیری به ۶۰ درصد افزایش داشته است و آن‌هایی که به میزان ضعف بیمار نگاه می‌کنند تا درباره او تصمیم بگیرند هم از ۵۸ درصد به ۷۳ درصد افزایش داشتند.

شمار افرادی که گفتند «محدودیت در منابع و وسایل پزشکی» بر تصمیم آن‌ها تاثیر دارد  با افزایش ۲۰ درصدی از ۲.۵ درصد به ۲۲.۵ درصد افزایش داشت.

به تازگی کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا به کشور‌های این اتحادیه هشدار داد موج جدید کرونا در پاییز و زمستان آغاز خواهد شد و آن‌ها باید آماده باشند.

همچنین پیش از این نیز اعلام شده بود که با ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سراسر انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با مشکلاتی از جمله غیبت کارکنان، خستگی، عقب ماندگی مداوم و مشکلات مرخصی بیماران دست و پنجه نرم می‌کنند.

پزشکان انگلیسی در دوران کرونا به بیماران حاد رسیدگی نمی‌کنند

یک مدرس ارشد بالینی در «دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر هم» در این باره گفت که او شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بوده است و بیماران علائمی از جمله مشکلات تنفسی یا هذیان داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا