شهرخبر

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

معرفی نامزدهای عضو حقوقدان شورای نگهبان برای نمایندگان

معرفی نامزدهای عضو حقوقدان شورای نگهبان برای نمایندگان

نامزدهای انتخابات اعضای حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی مجلس سوابق و برنامه‌های خود را برای نمایندگان تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نامزدهای انتخابات اعضای حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ مرداد ماه) مجلس، سوابق و برنامه‌های خود را برای نمایندگان تشریح کردند.

احمدی‌فر: حفظ شأن مجلس بر شورای نگهبان واجب است

علی احمدی فر کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در خصوص اهمیت شورای نگهبان گفت: حضرت امام فرمودند که شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی و مورد تایید اینجانب است و وظیفه بسیار مقدس و مهمی دارد که باید با قطعیت به وظایف خود عمل کند. همچنین مقام معظم رهبری نیز شورای نگهبان را حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام و یکی از مهمترین نهادهای حکومتی و مطمئن‌ترین دستگاه برای حرمت از نظام اسلامی دانستند آن را مانع از انحراف نظام از خط دین و اسلام و قانون اساسی معرفی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در امر قانون‌گذاری و تفسیر قانون، نقطه و وظیفه مشترک دارند و قانون‌گذاری تنها در صلاحیت و اختیار این دو مرجع است، بنابراین صیانت و حفظ شأن مجلس شورای اسلامی امری ضروری بوده و بر ما واجب است.

احمدی‌فر با بیان اینکه افزایش تعامل بین این شورای نگهبان و مجلس موجب ارتقای هر دو نهاد می‌شود، گفت: در این راستا، حضور اعضای شورای نگهبان در بررسی طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌های تخصصی و مجلس امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. همچنین در بحث بررسی صلاحیت‌ها، آنچه برای ما اهمیت دارد، عمل به قانون است. گزارشات غیرموثق و غیر مستند پیش از بررسی مورد استناد قرار نخواهند گرفت؛ همچنین معتقدم در صورت رد صلاحیت افراد باید علت رد صلاحیت آنها مشخص شود.

در حال تکمیل...