شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس‌جمهور

نیویورک‌تایمز فاش کرد؛

طراح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به سرطان مبتلا شد

طراح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به سرطان مبتلا شد

نیویورک‌تایمز گزارش داد که مشاور ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا و از طراحان پیمان ضدفلسطینی «آبراهام» از چند سال پیش به سرطان تیروئید مبتلا شده و تلاش کرده این مسئله را مخفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک‌تایمز، «جَرِد کوشنر»، مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور سابق آمریکا سرانجام در کتاب خاطراتش فاش کرده از سال ۲۰۱۹ تاکنون به سرطان تیروئید مبتلا شده است.

«خاطرت کاخ سفید» عنوان کتاب خاطرات کوشنر است که قرار است ۲۳ آگوست (اول شهریور) منتشر شود؛ نیویورک‌تایمز بخش‌هایی از این کتاب را منتشر کرده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، ابتلای مشاور ارشد ترامپ به سرطان، اولین بار در اکتبر ۲۰۱۹ تشخیص داده شد و به توصیه پزشکان او باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی می‌گرفت، اما او تلاش کرد این مسئله را از همه، حتی رئیس‌جمهور مخفی کند و در نهایت به توصیه کوشنر روند درمان و جراحی در تعطیلات شکرگزاری همان سال آغاز شد.

بنا بر نوشته کوشنر که نیویورک تایمز آن را منتشر کرده، دونالد ترامپ تا روز قبل از جراحی از این موضوع اطلاع نداشته و تنها حلقه کوچکی در کاخ سفید از این مسئله اطلاع داشتند.

نیویورک‌تایمز درباره وضعیت کنونی بیماری و فرآیند درمان جرد کوشنر اطلاعاتی منتشر نکرده است.

کوشنرِِ یهودی‌تبار در دولت دونالد ترامپ، مقام مشاور ارشدی او را داشت و در پیش‌برد طرح توطئه‌آمیز و ضدفلسطینیِ آشکارسازی روابط کشورهای عرب منطقه با رژیم صهیونیستی که به «توافق آبراهام» مشهور است، نقش کلیدی داشت.