شهر خبر

ثبت دومین اعتراض به شیوه انتخاب نماینده باشگاه‌ها در انتخابات کمیته المپیک

ثبت دومین اعتراض به شیوه انتخاب نماینده باشگاه‌ها در انتخابات کمیته المپیک

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک خواستار تجدیدنظر در خصوص انتخاب نمایندگان باشگاه‌ها در مجمع انتخاباتی این کمیته شد.

به گزارش ایرنا، نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک روز یکشنبه (۲ مردادماه) برگزار شد و طی آن پنج خبره ورزشی و نمایندگان باشگاه‌ها برای شرکت در مجمع انتخاباتی این کمیته معرفی شدند. انتخابات کمیته قرار است ششم شهریور برگزار شود و ۲ باشگاه آرارات تهران و نساجی مازندران به عنوان نماینده باشگاه‌ها برای حضور در مجمع انتخاب شدند.

این اتفاق اما اعتراض رسمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را به دنبال داشت تا فرزاد جهان‌بین معاون دانشگاه در نامه‌ای خطاب به سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک خواستار تجدیدنظر و بررسی مجدد نحوه انتخاب باشگاه‌ها در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شد.

در نامه جهان‌بین خطاب به صالحی‌امیری چنین آمده است: «در خصوص حضور باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، متاسفانه این امر محقق نشده است. این باشگاه‌ ۱۲ رشته المپیکی و ۲۱ تیم در بخش‌های بانوان و آقایان در لیگ‌های برتر کشور را دارد. خواهشمند است دستور فرمایید موضوع مذکور بررسی و مورد تجدیدنظر قرار گیرد.»

روز گذشته نیز منصور قنبرزاده مدیرکل ورزش وزارت نفت در نامه‌ای به صالحی‌امیری خواستار بررسی مجدد نحوه انتخاب باشگاه‌ها در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شده بود اما این درخواست واکنش رئیس کمیته ملی المپیک را به دنبال داشت تا بگوید: «این‌که چه کسانی انتخاب می‌شوند در صلاحیت قنبرزاده نیست. صلاحیت این تشخیص و تصمیم با هیئت اجرایی است. پیشنهاد هم با رئیس کمیته ملی المپیک است. قنبرزاده صلاحیت ورود به اساسنامه و منشور المپیک را ندارد.»

گفتی است در جزء ذ بند ۸ ماده ۵ اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده است: «دو نفر نماینده باشگاه‌های ورزشی فعال در رشته‌های المپیکی به پیشنهاد اتحادیه باشگاه‌های کشور و تایید هیئت اجرایی، در صورت عدم تشکیل اتحادیه مذبور، انتخاب نمایندگان باشگاه‌ها توسط هیئت اجرایی کمیته انجام می‌شود.»

ثبت دومین اعتراض به شیوه انتخاب نماینده باشگاه‌ها در انتخابات کمیته المپیک