شهر خبر

سرمربی روئینگ: انتظارات در قایق دونفره برآورده نشد/ باید به سهمیه المپیک برسیم

سرمربی روئینگ: انتظارات در قایق دونفره برآورده نشد/ باید به سهمیه المپیک برسیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: کسب سهمیه برای تیم ملی روئینگ دور از دسترس نیست و در قایق تک نفره، چهار دوره توانستیم سهمیه المپیک بگیرم. باید سطح انتظارات را بالا ببریم تا در قایق دونفره هم به سهمیه المپیک برسیم.

سولماز عباسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اردوهای پیش روی تیم ملی روئینگ، اظهار داشت: اردوهای تیم ملی از فردا آغاز می‌شود و تا زمان اعزام به بازی‌های آسیایی ادامه دارد. تیم ملی روئینگ هفته سوم شهریور در کاپ آسیا و در دریاچه ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و ۶ قایقران از تیم ملی روئینگ در این رقابت‌ها حضور دارند. هنوز تعداد کشورهایی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، مشخص نیست و امیدوارم کشورهای زیادی در کاپ آسیا شرکت کنند تا قایقرانان ایرانی تجربه خوبی در این مسابقات به دست بیاورند.

وی افزود: همچنین تیم ملی روئینگ در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند در آذرماه نیز حضور می‌یابد. این مسابقات می‌تواند انگیزه خوبی برای بازیکنان پیش از حضور در بازی‌های آسیایی باشد. هر چند تایلند هوای گرمی دارد، اما چنین رویدادی می‌تواند بازیکنان را از یکنواختی در اردوها خارج کند.

سرمربی تیم ملی روئینگ عنوان کرد: از هشت ماه گذشته اردوها شروع شده و تا الان قایقرانان توانسته‌اند ۲۰ ثانیه رکوردهای خود را بهبود بخشند. از دلایل پیشرفت این قایقرانان جوان بودن و ظرفیت بالای آنهاست. همچنین این اردوها منسجم و بدون وقفه برگزار شد و به همین دلیل ورزشکاران آمادگی خوبی پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه شانس خوبی برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند داریم، گفت: در بازی‌های آسیایی هم نتایج قابل انتظار و خوبی را کسب خواهیم، زیرا ورزشکاران جوان، با انگیزه و تازه نفس هستند و در اردوهای تیم ملی به آمادگی لازم رسیدند.

عباسی درباره کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس خطرنشان کرد: باید توقعات خود را از تیم ملی تغییر دهیم. کسب سهمیه برای تیم ملی روئینگ دور از دسترس نیست و در قایق تک نفره چهار دوره توانستیم سهمیه المپیک را به دست بیاوریم. عملکرد قایقرانان بد نبوده و اکنون باید تمرکز خود را روی قایقرانی تیمی و دونفره بگذاریم. باید سطح انتظارات را بالا ببریم تا در قایق دونفره هم به سهمیه برسیم.

وی گفت: ۱۰ سال از زمان آغاز پارو زدن در تیم ملی روئینگ می‌گذرد و هر سال تجربه تیم افزایش یافته است. نسل‌هایی که در دوران گذشته پارو می‌زدند اکنون در کادر فنی هستند و می‌توانند ورزشکاران بهتر، تیم قوی و با تجربه‌ای را بسازند. کیفیت کار قایقرانان در هر دوره بالاتر می‌رود و تاکنون رو به رشد بوده است.