شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتسال#تیم ملی#تیم ملی فوتسال#رئیسی

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان: فدراسیون هیچ‌گاه نائب رئیسی مقتدر نداشته است

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان: فدراسیون هیچ‌گاه نائب رئیسی مقتدر نداشته است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: در طول این سال‌ها هیچ‌گاه نائب رئیسی مقتدر، قوی، صاحب رای و ایده نداشتیم. هر نائب رئیسی که آمده مقطعی برنامه‌ریزی کرده و حتی صاحب رای هم نبوده تا بتواند در هیئت رئیسه بُرشی داشته باشد.

فروزان سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره نبود اردو و مسابقه برای تیم ملی فوتسال زنان، اظهار داشت: متاسفانه فدراسیون فوتبال همواره برای تیم ملی فوتسال و فوتبال زنان مقطعی برنامه‌ریزی می‌کند و هر زمان که مسابقه‌ای داشته باشیم در نهایت ۲ هفته مانده به مسابقات اردو تشکیل می‌شود و پس از اعزام دوباره این تیم تعطیل خواهد شد.

وی افزود: حداقل در فوتبال رده‌های پایه‌ای وجود دارد؛ اما در فوتسال زنان جز رده بزرگسال رده دیگری نداریم. برنامه‌ریزی مقطعی فدراسیون فوتبال سال‌هاست که به عنوان یک مشکل بزرگ در فوتسال زنان وجود دارد، زیرا در طول این سال‌ها هیچ‌گاه نائب رئیسی مقتدر، قوی، صاحب رای و ایده نداشتیم. هر نائب رئیسی که آمده مقطعی برنامه‌ریزی کرده و حتی صاحب رای هم نبوده تا بتواند در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برشی داشته باشد و قدم‌های خوبی برای زنان بردارد.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان تصریح کرد: چندین سال است که فدراسیون برای تیم ملی فوتسال زنان برنامه‌ای ندارد. لیلا صوفی‌زاده به عنوان نائب رئیس چه کاری برای فوتسال زنان انجام داد؟ از یک طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برنامه خاصی برای فوتسال زنان ارائه نداده و همین امر مزید علت برای ادامه این روند شده است. ای‌اف‌سی در نهایت مسابقات کافا را برای آسیای مرکزی و جام غرب آسیا را برای کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار کرد.

وی اضافه کرد: ایران کشوری مدعی قهرمانی است و می‌تواند روی سکو باشد، اما اینکه فقط تیم ملی به کافا برود و همه چیز تعطیل شود، کافی نیست. ما مسابقات باشگاه‌های آسیا و لیگ ملت‌ها را نداریم. به فوتسال زنان بها داده نمی‌شود و مسئولان فدراسیون باید ای‌اف‌سی را مجاب کنند تا مسابقات قهرمانی آسیا را برگزار کنند. 

سلیمانی عنوان کرد: الان درخواست دادیم تا در مرداد ماه اردویی داشته باشیم. جالب اینجاست نه تنها در فدراسیون بلکه برخی از خبرنگاران هم عنوان کرده‌اند که وقتی مسابقه‌ای نیست چرا می‌خواهید در اردو باشید؟ این سوال دردناک است. الان بهترین زمان برای آماده‌سازی تیم ملی است. اگر تصور می‌کنیم که با همان بازیکنان اسطوره‌ای سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ که در آسیا تاریخ‌ساز شده‌اند، در مسابقات بعدی قهرمانی آسیا قهرمان می‌شویم، سخت در اشتباهید.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با بازیکنانی که اکنون پا به سن گذاشته‌اند و بالای ۳۵ سال هستند و ۳ سال است که تمرین و اردویی ندارند به قهرمانی برسید. اکنون زمان پشتوانه‌سازی است و باید در اردو و مسابقات با بازیکنان با تجربه را در کنار بازیکنان جوان قرار دهیم تا تیم مقتدری تشکیل شود. متاسفانه مشکلات فدراسیون فوتبال بسیار زیاد است و بانوان آن گونه که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: هر کشوری که تیم فوتسال زنان آن قهرمان آسیا شده باشد، برای آن بازیکنان بسیار تلاش می‌کند. ما کمتر از قهرمانی انتظاری از خودمان نداریم؛ اما کاری هم برای تیم ملی انجام نمی‌دهیم. اکنون در نیمه مرداد درخواست اردو دادیم و سرمربیان استان‌های محروم و شهرهای مختلف ۵۰ بازیکن را به ما معرفی کردند. قرار شد تا اردو برگزار و بازیکنان نخبه را شناسایی و به تیم ملی اضافه کنیم.

وی یادآور شد: مشکل ما این است که هیچ کدام از نائب رئیسان مدیریت و سابقه فوتبالی ندارند و امیدوارم در مدیریت جدید مسیری جدید و خوب برای بانوان باز شود.