شهر خبر

آخوندی: اخلاق را فراموش نکنیم/ به نظر می رسد فعالیت هدفمندی در دستور کار است

آخوندی: اخلاق را فراموش نکنیم/ به نظر می رسد فعالیت هدفمندی در دستور کار است

تهران- ایرنا- کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: آموزه های دینی ما حکایت از آن دارد که همه در برابر قانون یکسان هستند و توصیه من به همه دوستان این است که از تخریب کردن کاندیدهای دیگر برای رسیدن به اهدف خود خودداری کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد آخوندی دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزونی اظهارداشت: روند انتخابات فدراسیون فوتبال مهم است و مردم باید در جریان روند آن قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تاج، اسدی، آشتیانی، ماجدی و عزیزمحمدی همه و همه برای این ورزش زحمت کشیده اند و نباید این مسایل را فراموش کرد اما آموزه های دینی به ما یاد داده که باید اجازه و فرصت این را داد تا هر فردی برنامه های خود را ارائه کند و بدون تخریب این فرصت را در اختیار سایر اعضای مجمع قرار دهیم تا به درستی تصمیم بگیرند.

او گفت: برخی از اعضای مجمع حتی شایستگی ریاست فدراسیون فوتبال را هم دارند و افرادی پخته و با تجربه هستند. باید فرصت داد تا مجمع کارش را ادامه دهد.

آخوندی در مورد ثبت نام خود نیز گفت: از ۶ نفر امروز من در آن زمان که جلسات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شد حضور داشتم و در نوشتن اساسنامه نقش داشتم. یک بحث کلی داشتیم که افرادی که می خواهند کاندید ریاست فدراسیون فوتبال باشند باید امضای اعضای مجمع را داشته باشند اما صحبتی نبود که باید در یک ساعت مشخص ارائه شود و این نقص مدارک است و نباید سلیقه ای برخورد کرد. حرف من این است که اگر فردی نمی تواند این امضاها را جمع کند اصلا نباید وارد گود شود و نباید اجازه داد افرادی از بیرون یا داخل خط دهند.

وی تصریح کرد: آئین نامه مشخص و شفاف است و باید طبق روال قانونی پیش رفت.باید به قانون تمکین کرد اما نباید این قانون را تفسیر کرد. کمیته بدوی اگر اشتباه کرد کمیته استیناف است و باید همه در برابر قانون یکی باشند. 

او گفت: میرشاد ماجدی با عدم حضور خود در نشست کاندیدهای فدراسیون فوتبال به نوعی بی احترامی به همه کرد ولی شاید دلیل موجهی داشته باشد. ماجدی در روز ثبت نام اعلام کرد که با صبحتی که با تاج کرده ام وارد انتخابات نمی شوم اما بعد مشخص شد که ثبت نام کرده است. آیا فردی از داخل یا بیرون از فوتبال با وی صحبتی کرده که نظرش عوض شده است؟ این باید برای اعضای مجمع باید شفاف شود. 

وی تاکید کرد: او سرپرست فدراسیون است و این عدالت را زیر سئوال می برد. ما قبل از ساعت ۱۶ وارد فدراسیون شدیم و در انتظار بودیم. چطور وقتی هنوز سامانه چک نشده، حرف هایی مطرح می شود که امضاها کامل نیست. اینکه گفته می شود در زمان مقرر تلفن ها را پاسخ ندهند تا زمان بگذرد هم کار درستی نبود.

آخوندی گفت: الان شرایط فوتبال ما به گونه ای است که خود اهالی فوتبال می توانند برای همه موضوعات تصمیم گرفت و اقدام کنند و نیازی به تصمیم بیرونی ندارند. افراد با تجربه، با دانش، تحصیل کرده و جوان داریم که می توانند اقدامات مناسبی را انجام دهند. دکتری من در حوزه فوتبال بوده است و در چند باشگاه مطرح بوده ام و در سازمان تربیت بدنی هم سابقه فعالیت دارم و فکر می کنم باید اجازه بدهیم مجمع تصمیم گیر باشد. 

ادامه دارد ....