شهر خبر

قطع دست قاچاقچیان آرد، نانوایان را کم فروش کرد؟

قطع دست قاچاقچیان آرد، نانوایان را کم فروش کرد؟

تغییرات وضعیت آرد و نان سبب سوءاستفاده برخی از واحدهای خبازی دراستان ها و کم‌فروشی نان شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اگر در ایران هر کالایی گران باشد این مورد درمورد آرد صدق نمی­کرد تا زمانی که یارانه آن برداشته شد.

یعنی چون آرد در ایران بسیار ارزان بود و مشکلاتی را به وجود آورد باعث شد تا دولت، یارانه این کالای اساسی را حذف کند.

قیمت پایین آرد در ایران، قاچاق را بوجود آورده بود به این معنی که قبل از هدفمند سازی یارانه آرد، هر کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد یارانه ای که ۴۰ هزار تومان توسط دولت به نانوایی ها داده می‌شد، به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در بازار آزاد فروخته می­شد.

دولت سیزدهم با حذف یارانه آردوافزایش قیمت نان جلوی دلالان و قاچاقچیان را گرفت و به این شیوه توانست تا آرد کشور به دست مردم برسد.

بی‌شک هیچ کس دنبال گرانی نان و کوچک شدن سفره زندگی مردم نیست و آنچه دولت در قضیه نان به دنبال آن است کوتاه کردن دست دلالان و قاچاقچیان است.

اما برخی از نانواها از این موقعیت سوءاستفاده کرده و تعداد نان کمی به فروش می‌رسانند یعنی آرد مصرفی بیشتر نان پخته شده است و این همان سوءاستفاده اما به روش جدید است!

این قضیه به قدری جدی شد که برخی از مسئولین مربوطه اعلام کردند: هیچ مشکلی در تامین نان  و هیچگونه سهمیه بندی در مصرف نان وجود ندارد.

البته امید است دولت با اجرای خوب این طرح هم باعث رضایت مردم شود و هم فعالان زحمت کش این صنف، چرا که موفقیت این طرح مزایای بسیاری را برای مصرف کننده، تولیدکننده و در نهایت برای کشور به دنبال خواهد داست.

انتهای پیام/