شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#داوران#رئیس کمیته

افشاریان: VAR به لیگ امسال نمی‌رسد/ شاید مجبور شویم داوران را برای آموزش اعزام کنیم

افشاریان: VAR به لیگ امسال نمی‌رسد/ شاید مجبور شویم داوران را برای آموزش اعزام کنیم

تهران- ایرنا- رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: حداقل زمان آموزش داوران برای استفاده از کمک‌داور ویدوئی ۶ تا ۹ ماه است که باید این دوره را سپری کنند و به همین دلیل VAR به لیگ امسال نمی‌رسد.  

به گزارش ایرنا، خداداد افشاریان در حاشیه مراسم قرعه‌کشی بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تاکید کرد: با انجام‌ قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ما هم آماده می‌شویم تا لیگ را آغاز کنیم.  

وی در خصوص راه‌اندازی VAR در فوتبال تاجیکستان گفت: این یک هشدار برای ما خواهد بود. پروسه‌هایی را آغاز کردیم تا این اتفاق بیافتد، البته این مساله به رقابت‌های فوتبال در فصل جاری نمی‌رسد و اگر بتوانیم فقط بحث آموزش را خواهیم داشت. واقعیت این است که هم داوران و هم فوتبال ایران به کمک‌داور ویدئویی نیاز دارند و باید این مهم هر چه زودتر محقق شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال یادآور شد: حداقل آموزش برای داوران فوتبال جهت استفاده و بهره‌برداری از این تجهیزات ۶ تا ۹ ماه است که باید آن را سپری کنند.  ما برای این کار دو نقشه و طرح داریم،  اولین برنامه ما این است که تجهیزات را در ایران داشته باشیم و دومین برنامه هم این است که داوران کشورمان را برای آموزش به سایر کشورهایی که از این تجهیزات استفاده می‌کنند، اعزام کرده تا به علم و دانش این سیستم مجهز شوند.

او در مورد انتخابات هشتم شهریورماه و مشخص شدن رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد، اعضای مجمع باهوش هستند و باید با یک انتخاب خوب، ‌جامعه فوتبال سود خوبی را ببرد.

افشاریان تصریح کرد: در حال حاضر مهسا قربانی، علیررضا فغانی و موعود بنیادی‌فر این دوره‌ها را سپری کرده و مشکلی ندارند، البته بنیادی‌فر باید دوبازی را پشت‌سر بگذارد اما برای سایر داوران نیازمند آموزش هستیم که امیدوارم هر چه زودتر انجام شود.