شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدا و سیما#فضای مجازی#واقعیت

ببینید | اظهارات کامل کارشناس صدا و سیما درباره حجاب و عورت

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

ویدئویی در فضای مجازی پربازدید شده با این عنوان « اظهارنظر جنجالی کارشناس صدا و سیما: بدن زن همه‌اش عورت است باید پوشانده شود!»؛ اما واقعیت ماجرا چیست؟ فایل کامل را در ادامه ببینید.

علی غلامی شبکه سه

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئویی در فضای مجازی درباره حجاب منتشر شده که توجهات را به خود جلب کرده است. این ویدئوی چند ثانیه‌ای در بسیاری از سایت‌های خبری و صفحات اینستاگرام به غلط به شخصی به نام «علی باقری» نسبت داده شده است، با این محتوا که «بدن زن همه‌ش عورت هست؛ به جز گردی صورت و دست‌ها که باید پوشانده شود. ما از پیامبر در این مورد حدیث داریم.»

فایل منتشر شده را که رسانه‌های معاند و بیگانه از آن سوء استفاده کرده‌اند می‌توانید در زیر ببینید:

اما اصل ماجرا چیست؟ فردی را که در ویدئو ملاحظه می‌فرمایید دکتر علی غلامی از استادان دانشگاه است. ویدئوی چند ثانیه‌ای منتشر شده، تنها برشی است از صحبت‌ها و بحث‌های مطرح شده در برنامه « بدون توقف » (قسمت هفتم - پخش شده در ۲ شهریور ۹۹) شبکه سوم سیما. در آن سال برنامه بدون توقف در چند قسمت متوالی به موضوع « بررسی چالش‌های حجاب » پرداخت که پخش اولیه آن در مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز و تا شهریور همان سال ادامه داشت و اینک به تناسب شرایط جامعه برنامه در شبکه سه سیما و پلت‌فرم‌های مختلف از جمله پیج اینستاگرامی برنامه در حال بازنشر است.

نسخه کامل برنامه بدون توقف که دکتر علی غلامی در پاسخ به سوالات مطرح شده، روایتی تاریخی را  - ضمن تعریف واژه عورت در فرهنگ عرب - تعریف کرد در فایل زیر ببینید: