شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیم‌فصل#ایران#فدراسیون فوتبال

پاسخ افشاریان به ادعای ماجدی برای راه‌اندازی VAR در نیم‌فصل دوم؛ فقط آموزش داوران ۹ ماه زمان می‌برد!

پاسخ افشاریان به ادعای ماجدی برای راه‌اندازی VAR در نیم‌فصل دوم؛ فقط آموزش داوران 9 ماه زمان می‌برد!

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد، نمی‌توان سیستم کمک داور ویدئویی را در نیم‌فصل دوم لیگ برتر پیش رو در ایران راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خداداد افشاریان بعد از مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر درباره اینکه فقط دو داور از ایران (مهسا قربانی و علیرضا فغانی) مجوز فعالیت با VAR را دارند، اظهار داشت: نه فقط داوران، بلکه فوتبال کشور ما نیاز به VAR دارد. البته به این اسامی بنیادی‌فرد را هم اضافه کنید که کارش در مراحل پایانی است. ما دو پلن برای آموزش داوران داریم. اول اینکه با استفاده از یک شرکت ایرانی داوران را آموزش دهیم و پلن دوم این است که داوران را به کشور‌های صاحب VAR اعزام کنیم تا آنها آنجا آموزش ببینند. امیدوارم در این چند ماه بتوانیم داوران را از این دغدغه خارج کنیم.

وی در واکنش به اینکه ماجدی اعلام کرده است شاید VAR به نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم برسد، گفت: خیر، اگر آقای ماجدی این موضوع را گفته است خودش باید توضیح بدهد. یکی از عامل‌های اصلی VAR آموزش‌های داوری است که این دوره شش تا 9 ماه زمان می‌برد. در کشور‌هایی که ساختار VAR وجود دارد، با حضور مدرسان فیفا به داوران آموزش داده می‌شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اعتراضاتی که به کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شود پاسخ نداد و اشاره کرد: درباره داوران هر سؤالی داشته باشید پاسخ می‌دهم، ولی روی موضوعات دیگر اشراف ندارم.

 

انتهای پیام/