شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دادستانی#تفاهم‌نامه#دادستان کل

تفاهم‌نامه همکاری معاونت دادستانی کل کشور و ستاد نهی از منکر امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری معاونت دادستانی کل کشور و ستاد نهی از منکر امضا شد

ایسنا نوشت : معاون دادستان کل کشور گفت : ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز از اثرگذاری بالا در تأمین امنیت و سلامت روانی جامعه برخوردار است که با توجه به وجود مأموریت‌ها و برنامه‌های مشترک و ظرفیت بالای این ستاد و در راستای هم‌افزایی تصمیم بر امضای تفاهم‌نامه و انجام اقدامات مشترک در زمینه احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گرفته شد.

جلسه حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با غلام عباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ضمن گرامی داشت روز مباهله، با تشریح اهمیت حفظ و صیانت از حقوق عامه در تمام زمینه‌ها از جمله صیانت از فرهنگ عمومی و ارزش‌های دینی، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر صیانت از حقوق عامه، بر رعایت این حقوق تأکید و تأمین امنیت روانی جامعه و مردم را یکی از مصادیق حقوق عامه عنوان کرد.

ترکی در ادامه ضمن تشریح ساختار و تشکیلات سازمانی دادستانی بیان کرد: بنابر اهمیتی که موضوع صیانت از حقوق عامه در دستگاه قضایی دارد معاونتی در دادستانی کل برای این امر تشکیل شده و اکنون معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در دادستانی کل کشور در حال پیگیری و رسیدگی به مسائل این حوزه است.

وی افزود: معاونت حقوق عامه براساس مأموریت‌ها و تکالیف خود برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که گسترش و توسعه همکاری‌ها با نهادها و دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه یکی از این برنامه‌هایی است که از سوی دیگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز از اثرگذاری بالا در تأمین امنیت و سلامت روانی جامعه برخوردار است که با توجه به وجود مأموریت‌ها و برنامه‌های مشترک و ظرفیت بالای این ستاد و در راستای هم‌افزایی تصمیم بر امضای تفاهم‌نامه و انجام اقدامات مشترک در زمینه احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گرفته شد.

ترکی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و با رویکردی ایجابی و پیشگیرانه مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و با تلاش دادستان‌های سراسر کشور زمینه و بستر مناسب جهت اقامه فرائض دینی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه این جلسه، بیان کرد: خدا را شاکریم از عزمی که پیش آمده تا موضوع مقابله با فساد و ایجاد گفتمان زندگی سالم، اسلامی و پاکیزه را از انزوای یک ستاد و سازمان و وزارتخانه بیرون بکشیم و به صورت نوری که برای همه لازم است، هوایی که برای تنفس عموم ضروری است، این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم و همخوانی و هم افزایی در این بخش داشته باشیم.

تفاهم‌نامه همکاری معاونت دادستانی کل کشور و ستاد نهی از منکر امضا شد

وی با بیان اینکه همه باید خودشان را در یک جبهه ببینند و با همه آسیب‌ها و ناسلامتی مقابله کنند، تاکید کرد: در این شرایط هیچ کسی نباید مسئولیت‌های خود را به گردن دیگری بیاندازند و اگر کسی در میدان حاضر بود احساس امنیت کند که می‌تواند انتقاد و هشدار دهد و احساس امنیت کند. همچنین می‌تواند در برابر هر خلاف و جرمی به عنوان کسی که حق دارد نقش خود را ایفا کند چرا که تمام این رویکردها بر اساس آیات قرآنی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امروز مصم هستیم تا این کشور اهل بیت و کشور ولایت فقیه و مردم شهید داده را امیدوار کنیم که این کشور رها نیست، بیان کرد: در این مملکت هرج و مرج امکان ندارد چراکه در این مملکت همه سرباز و ناظر هستند و همه در حفظ هویت سیاسی، اسلامی و فرهنگی نقش دارند.

وی با بیان اینکه نهاد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای ما یک فرصت تلقی می شود تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای نهادهای پیشگیری یک فرصت قلمداد می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: متاسفانه قوانینی داریم که به خودی خود تضعیف‌کننده حقوق عامه است و موجب فساد و دیوان سالاری می شوند، کما اینکه در مسئله تولید و بازار به واسطه قوانین بازدارنده، بسیاری از مراکز متعدد مردم را گرفتار می کنند لذا برای تجمیع و تمرکز این موارد ستاد و نهاد حقوق عامه می توانند نقش موثری ایفا کنند و آنچه که موجب کندی کار می‌شود را از میان بردارند.

در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با هدف پاسداری از شرع و قانون اساسی، ‌احیای شعائر الهی و مقابله با تضعیف و بی‌توجهی به شعائر دینی و برنامه‌ریزی و تلاش برای آگاهی‌بخشی،‌ ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی و معرفی فریضه امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یکی از مصادیق حقوق عامه و تبدیل آن به فرهنگ عمومی تنظیم شده بود، به امضای طرفین رسید.

۲۱۲۲۰