شهر خبر

در پاسخ به ادعاهای اوکراین؛

کرملین: حمله به اودسا تاثیری بر صادرات غلات ندارد

کرملین: حمله به اودسا تاثیری بر صادرات غلات ندارد

سخنگوی کرملین اعلام کرد که هنوز برای اظهارنظر درباره موفقیت توافق صادرات غلات با اوکراین زود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید حمله اخیر به بندر اودسا بر روند صادرات غلات از این بندر بی تاثیر خواهد بود.

«دیمیتری پسکوف» امروز دوشنبه اعلام کرد که حمله موشکی روسیه به بندر اودسا اوکراین بر صادرات غلات تأثیری نخواهد گذاشت، با این حال سازمان ملل باید در جهت به نتیجه رسیدن توافق مهم صادرات غلات، از برداشتن محدودیت‌های صادراتی علیه روسیه اطمینان حاصل کند.

سخنگوی کرملین یادآور شد که روسیه در حمله موشکی روز شنبه زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار داده است. حمله ای که درست چند ساعت پس از اولین پیشرفت دیپلماتیک روسیه و اوکراین بر سر از سرگیری صادرات غلات از کی یف صورت گرفت.

پسکوف تاکید کرد که این حملات منحصراً به زیرساخت‌های نظامی مرتبط است. آنها به هیچ وجه ربطی به زیرساخت هایی که برای صادرات غلات بکار رفته، ندارند.

این مقام ریاست جمهوری روسیه در ادامه افزود که سازمان ملل باید نقش خود را در خصوص محدودیت‌های غیرمستقیم وضع شده علیه صادارت محموله‌های غلات و کود روسیه اجرا کند.

پسکوف یادآور شد که هیچ محدودیت مستقیمی در این باره وجود ندارد، اما محدودیت‌های غیرمستقیم وجود دارد که به روسیه اجازه نمی‌دهد این محموله‌های حیاتی برای بازارهای بین‌المللی و به ویژه مناطقی که با گرسنگی مواجهه اند، ارسال کند.

سخنگوی کرملین در پایان تاکید کرد هنوز برای ارزیابی موفقیت یا شکست این توافق زود است.

روز شنبه و ساعاتی پس از توافق چهارجانبه استانبول درباره صادرات امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین، مقامات دولتی اوکراین مدعی شدند روسیه برخلاف توافق، به بندر اودسا حمله کرده است.