شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#وزارت#وزارت دفاع

انهدام پایگاه نظامی پشتیبان تسلیحات آمریکایی در اوکراین

پایگاه نظامی پشتیبان تسلیحات آمریکایی در اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای روسی یک پایگاه نظامی پشتیبان تسلیحات آمریکایی در اوکراین را منهدم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که نیروهای روسی یک پایگاه نظامی اوکراین را در منطقه بوگدانیوتسی واقع در استان خملنیتسکی این کشور منهدم کرده‌ اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه تصریح کرد که این حمله را با موشکی با برد بلند و دقت بالا انجام شده است و در پایگاه مذکور مهمات لازم برای هویتزر «ام-۷۷۷» و سامانه موشکی «هیمارس» (HIMARS) که از آمریکا به اوکراین ارسال شده بود، نگه‌ داری می‌ شد.

کوناشنکوف سپس اظهار داشت که یک تیم خرابکاری از ارتش اوکراین نیز در خرسون هدف قرار گرفته و از پای درآمده است.

«ایگور کوناشنکوف» اضافه کرد که بر اثر حمله دیگری به پایگاه موقت تیپ ۹۵ تهاجم هوایی وابسته به نیروهای مسلح اوکراین در دونتسک نیز بیش از ۱۰۰ سرباز این کشور و مزدور خارجی از پای درآمده‌ اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ مرکز فرماندهی و پست نظارتی، ۴ انبار مهمات و رادار سامانه پدافند هوایی «اس- ۳۰۰» متعلق به ارتش اوکراین منهدم شده است.

این مقام دفاعی روسیه خاطر نشان کرد که در طول این بازه زمانی، همچنین ۶ پهپاد ارتش اوکراین سرنگون و ۶ راکت‌ انداز چندگانه از نوع «اوراگان» را کشف و ضبط کرده‌ اند.

وی همچنین متذکر شد که ارتش روسیه تاکنون در اوکراین ۲۶۰ فروند هواپیما، ۱۴۴ بالگرد، ۱۶۱۱ پهپاد، ۳۵۷ سامانه پدافند هوایی، ۴۱۶۱ تانک و خودرو زرهی، ۷۶۳ راکت‌ انداز چند منظوره، ۳۱۹۸ هویتزر و خمپاره انداز و ۴۴۵۹ خودروی ویژه نظامی را منهدم کرده است.

منبع: مهر