شهر خبر

افشاگری چهره المپیکی شمشیربازی؛ «ما جنگیدیم و ضربه خوردیم و دیگران سودش را بردند»

افشاگری چهره المپیکی شمشیربازی؛ «ما جنگیدیم و ضربه خوردیم و دیگران سودش را بردند»

تهران- ایرنا- چهره المپیکی و ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان، عملکرد این فدراسیون را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا، مجتبی عابدینی در انتقاد از عملکرد فدراسیون شمشیربازی نوشت: سالیان سال است که به عنوان شمشیرباز و ملی‌پوش تیم سابر و به عنوان یک ورزشکار، سرگرم مبارزه برای اعتلای نام ایران در میادین بین‌المللی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی بودم. در این مدت سرم به کار خودم بود و به عنوان یک ورزشکار ملی، خبری از آنچه در فدراسیون شمشیربازی و پشت پرده آن می‌گذشت، نداشتم و تمام هوش و حواسم سرگرم اعتلای نام ایران عزیز و اعتلای رشته‌ای بود که عمر، جان و جوانیم را در آن گذراندم.

این سابریست پرافتخار کشورمان در ادامه به مسایل روز این رشته و فدراسیون شمشیربازی پرداخته و ادامه داد: حالا که مدت مدیدی است کنار گود نشسته‌ام یا به نوعی کنار گذاشتنم با تماس‌هایی که با من گرفته می‌شود لازم دیدم به نوعی پاسخگوی مردم شریف ایران و خانواده‌هایی باشم که با هزار امید و آرزو، فرزندان و جگر گوشه‌های خود را به این رشته آوردند. خیلی از پدران و مادران ورزشکاران به من می‌گویند؛ ما به عشق شما، با هدف تداوم افتخار آفرینی‌هایی که پرچمدارش شما بودید و به خاطر این‌که روزی فرزندان ما ادامه دهنده راه شما باشند، آنها را به این رشته آوردیم اما خبر نداشتیم در این فدراسیون و در این رشته چه می‌گذرد و اطلاعی از پشت پرده آن نداشتیم.

وی در ادامه بیانیه خود اضافه کرد: همین جا باید به همه این عزیزان و پدران و مادران گرامی بگویم من هم مثل شما خبر از پشت پرده‌ها نداشتم و نمی‌دانستم چه می‌گذرد. حالا به تدریج در جریان امور قرار گرفته‌ام. من هم نمی‌دانستم زمانی که ما سرگرم عرق ریختن روی پیست، ضربه خوردن، زخمی شدن و کبود شدن بدنمان از ضربات شمشیر حریفان بودیم چه کسانی از این نمد برای خود چه کلاه‌هایی دوخته بودند. حالا که به تدریج در جریان امور قرار گرفته‌ام قصد دارم به سهم خود وارد گود شده و همانطور که تا دیروز برای اعتلای این رشته بر روی پیست جنگیدم، این‌بار برای اصلاح امور و بازگشت شمشیربازی به مسیر درست و سالم آن وارد گود شده و برای آن بجنگم. در این شرایط چشم امید من به یاری همه شماست که مانند من عمر، جان و جوانی خویش را در این رشته گذاشته‌اید. 

عابدینی پس از انتشار این بیانیه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت مصدومیت خود گفت: برای اینکه ورزش شمشیربازی موفق باشد و در راه درست قرار بگیرد همواره تلاش کردیم و مصدومیت‌هایی نیز در این راه نصیبمان شد. مدت‌ها از ناحیه کتف مصدوم بودم و الان بهبود پیدا کرده و شرایطم خوب است و امیدوارم بازهم بتوانیم برای این رشته موثر و مفید باشم.