شهر خبر

منابع عراقی توضیح دادند؛

محمد شیاع السودانی نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق است؟

محمد شیاع السودانی نامزد تصدی پست نخست وزیری عراق است؟

نماینده وابسته به چارچوب هماهنگی عراق امروز دوشنبه درباره نامزدی محمد شیاع السودانی به شکل رسمی برای نخست وزیری عراق توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، عارف الحمامی نماینده وابسته به چارچوب هماهنگی عراق امروز دوشنبه درباره نامزدی محمد شیاع السودانی به شکل رسمی برای نخست وزیری عراق توضیح داد.

وی افزود: هیئت هماهنگی شیعی تا به این ساعت تکلیف نخست وزیر جدید عراق را مشخص نکرده است و کمیته ویژه انتخاب نخست وزیر عراق همچنان در تکاپو برای معرفی نخست وزیر جدید است.

الحمامی تاکید کرد: زمان و موعد مشخصی برای معرفی نخست وزیر جدید از سوی هیئت هماهنگی شیعی مطرح نیست و کمیته مربوطه همچنان طبق ضوابط و معیارهایی در حال فعالیت است و تا به این ساعت هنوز فردی را برای نخست وزیری معرفی نکرده است.

این درحالی است که برخی منابع اگاه اعلام کردند که محمد شیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی شیعی برای پست نخست وزیری است و درباره وی توافق وجود دارد.

محمد شیاع السودانی متولد ۱۹۷۰ در شهر بغداد و استاندار سابق میسان بود. او همچنین وزیر کار و امور اجتماعی در دولت حیدر العبادی، نخست وزیر اسبق عراق (۲۰۱۴ - تا ۲۰۱۷) و وزیر امور صنفی از سال ۲۰۱۶ بوده است.