شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#حمله تروریستی#منابع#کشته#زخمی#دیالی

منابع عراقی اعلام کردند؛

۱۳ کشته و زخمی در حمله تروریستی به دیالی عراق

۱۳ کشته و زخمی در حمله تروریستی به دیالی عراق

منابع عراقی از افزایش آمار حمله تروریستی به روستایی در دیالی در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، منابع بیمارستانی در دیالی عراق به آمار کشته و زخمی شدگان حمله تروریستی به روستای عرب السید در این استان اشاره کردند.

فارس العزاوی از مسئولان بیمارستانی در این استان گفت: آمار حمله تروریستی به روستای السید در ناحیه السلام در استان دیالی به یک کشته و ۱۲ زخمی افزایش یافته است.

وی افزود: شماری زن در میان زخمی شدگان وجود دارند و اقدامات درمانی برای نجات زخمی شدگان جریان دارد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی عراقی از زخمی شدن دو پلیس عراقی بر اثر انفجار بمب در جنوب کرکوک خبر داد.

این منبع تاکید کرد: یک بمب گشتی پلیس را در وادی الشای از توابع داقوق در استان کرکوک را هدف قرار داد که بر اثر انفجار آن دو پلیس زخمی شدند.

همزمان برخی منابع عراقی از سرنگونی پهپاد ترکیه ای در استان دهوک عراق خبر دادند.

هنوز مشخص نیست که چه گروه یا افرادی این پهپاد را ساقط کرده‌اند. ترکیه به طور عمده از پهپادها برای هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک در کوههای قندیل و سنجار بهره می‌برد.

شب گذشته نیز پایگاه «زلیکان» ترکیه در استان نینوی با راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری هدف قرار گرفت و پس از آن گروهی موسوم به «سرایا اولیاء الدم» این حمله را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای گفت: این حمله در راستای انتقامگیری از خون شهیدانمان، تکرار حملات مجرمانه ترکیه، تداوم بمباران خاک عراق و ترساندن زنان و کودکان است.

فضای شمال عراق پس از حمله توپخانه‌ای چهارشنبه هفته گذشته و کشته و زخمی شدن ۳۲ غیرنظامی بسیار ملتهب شده و گروههای عراقی خواستار انتقام از ترکیه به دلیل حمله مذکور شده‌اند.