شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#فوتبال#تیم فوتبال

هشدار توخل به مدیریت آبی‌ها؛ چلسی نیاز به خریدهای فوری و درجه یک دارد

هشدار توخل به مدیریت آبی‌ها؛ چلسی نیاز به خریدهای فوری و درجه یک دارد

تهران- ایرنا - «توماس توخل» سرمربی تیم فوتبال چلسی خرید استرلینگ و کولیبالی را برای تیمش کافی نمی‌داند تا جایی که خواستار جذب چند بازیکن جدید برای برای آبی‌های لندن به‌منظور ماندن در کورس رقابت در فصل جدید لیگ جزیره شده است.

به گزارش ایرنا، فصل جدید فوتبال در قاره سبز هنوز آغاز نشده است. در انگلیس، قرار است پیکارها از تاریخ  جمعه ۵ آگوست (۱۴ مرداد) شروع شود. تیم‌های لیگ برتری چندین هفته در نقاط مختلف اردو زدند تا از نظر توان فیزیکی، تکنیکی و تاکتیکی به شرایط مطلوب نزدیک شوند.

این تیم‌ها اکنون در فاز دیدارهای دستگرمی و آزمایشی بسر می برند. مسابقاتی که نقاط قوت و ضعف هر یک را به خوبی مشخص می‌کند تا مربیان، آخرین تدابیر را برای رفع اشکالات باقی‌مانده انجام دهند.

در این وضعیت، بازیکنان به آخرین سری تذاکرات فنی گوش می‌دهند تا برای شروع فصل آماده باشند. مربیان نیز از کارهای مختلف تمرینی انجام گرفته در چند هفته اخیر، به طور کلی خرسند هستند. آنها معمولا در چنین روزهای که تا شروع فصل، زمان کمی مانده، صحبت‌های روحیه بخش و امیدوار کننده‌ای را به زبان می‌آورند.

با این توضیح، می‌توان سوال کرد در تیم چلسی، قهرمان دو فصل قبل اروپا، حالا همه چیز شرایط مطلوبی دارد و اوضاع بر وفق مراد پیش می‌رود؟

همینطور می‌توان در ادامه مطرح کرد: آیا توماس توخل، سرمربی صاحب سبک چلسی از عملکرد کلی شاگردانش راضی و خشنود است؟

به این پرسش‌ها، نه مرد آلمانی و نه هیچیکدام از همکارانش، به طور مستقیم پاسخ نداده‌اند اما می‌توان گفت بعد از باخت سنگین و باورنکردنی ۴ بر صفر یک روز قبل در فلوریدا از آرسنال، مربی خارجی به باورهای تازه‌ای از تیمش رسیده و البته هشدارهای لازمه را نیز داده است.

هشدار توخل به مدیریت آبی‌ها؛ چلسی نیاز به خریدهای فوری و درجه یک دارد

*توخل دل نگران چلسی

مربی ۴۸ ساله حدود دو سال است که زمام امور تیم لندنی را در اختیاردارد. او همراه با همین تیم در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. اما اکنون به جای آنکه خوشحال و پرامید برنامه‌های باقی‌مانده را دنبال کند، دل نگران تیمش برای فصل جدید است.

در بازی با آرسنال، زمانی که دروازه تیمش توسط گابریل ژسوس، مارتین اودگارد، بوکایو ساکا و آلبرت سامبی لوکوگونگا بازشد، مربی سابق پاری سن ژرمن و دورتموند از «آرامش » فاصله گرفت. وقتی دید در همین بازی تدارکاتی حریف در کنار ۴ گل زده، صاحب چه موقعیت‌های خطرناکی هم شد، دریافت تیمش برای بازی نخست فصل جدید برابر اورتون در تاریخ ۶ آگوست (شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ) آمادگی ندارد.

از این رو بود که گفت:حالم جوری است که از آرامش خاطر فاصله دارم. چون به قدر کافی خوب نبودیم. متاسفانه قابلیت رقابت در بازی نداشتیم.

هشدار توخل به مدیریت آبی‌ها؛ چلسی نیاز به خریدهای فوری و درجه یک دارد

*درسی که آرسنال به چلسی داد

در بازی دستگرمی برابر آرسنال و روزی که توخل کاملا برافروخته شد، حریف لندنی مقابل چشم ۶۳۸۱۱ تماشاگر در ورزشگاه کمپینگ اورلاندو، دروازه چلسی را به توپ بست.گابریل ژسوس که اوایل جولای در ازای ۴۵ میلیون پوند از منچسترسیتی به تیم «میکل آرتتا» آمد، آرسنال را بعد از ۱۵ دقیقه از شروع بازی پیش انداخت. بعد از او همانگونه که گفته شد، سه هم تیمی دیگرش، سایر گل‌ها را زدند تا نتیجه‌ای دلخواه برای آرتتا و در عین حال تلخ و ناگوار برای توخل ثبت شود. حریف چلسی به این ترتیب برنده هر سه بازی خود در تور آمریکا شد و آمار ۹ گل زده در این بازی ها را از خود به جای گذاشت.

توخل نیز اعتراف کرد به حق، تیمش بازنده شده است: «نکته نگران کننده این بود که تعهد فیزیکی و روحی بازیکنان آرسنال بسیار فراتر از بازیکنان ما بود. گمان کنم آنها با بهترین و قوی ترین ترکیب و ساختار بازی خود مقابل ما بازی کردند.  نشان دادند چه آمادگی بالایی برای ورود به فصل جدید و شروع کار خود در بازی‌ها دارند.»

او افزود: مسلما این قوی‌ترین ترکیب ما نبود. قصد توجیه ندارم اما باید گفت که در شکلی ظاهر شدیم که نگران کننده است. تا جاییکه نمی‌توانم ضمانت دهم در دو هفته آینده آماده شویم. همیشه طرفدار پیش فصل سنگینی هستم. البته پیش فصل خوب به طور کلی به معنای فصل خوب نیست. اما حالا باید به خانه برگردیم. بعد فکر کنیم و  راه حلی برای شروعی دوباره و عبور از این شرایط پیدا کنیم.

این بازی سومین و آخرین پیکار آبی‌ها در تور آمریکا بود. تا قبل از این رویارویی آنها مقابل تیم آمریکو مکزیک ۲ بر یک برنده شده ولی در ضربات پنالتی مقابل چارلوت اف سی از لیگ ایالات متحده تسلیم شدند.

*فاصله با لیورپول و منچسترسیتی

بعد از باخت سنگین از آرسنال، مربی ژرمنی درباره فاصله کنونی چلسی با لیورپول و منچسترسیتی که مدعیان شماره یک و سنتی قهرمانی لیگ برتر نیز هستند، پاسخ گفت: «با توجه به نمایشی که امروز ارائه کردیم، نباید از دو تیمی که جلوتر از ما هستند، نام ببریم. در این بازی توسط تیمی شکست خوردیم که حتی در لیگ قهرمانان هم نیست اما با اختلاف از ما جلوتر است.»

سرمربی چلسی در پاسخ به این سوال که آیا از چنین نتیجه‌ای واقعا نگران شده، نیز گفت: به یاد ندارم که در پیش فصل یا دو بازی متوالی با نتیجه ۰-۴ شکست خورده باشم.

هشدار توخل به مدیریت آبی‌ها؛ چلسی نیاز به خریدهای فوری و درجه یک دارد

*دو خرید قابل توجه آبی‌ها

چلسی در پنجره تابستانی رحیم استرلینگ از منچسترسیتی و کالیدو کولیبالی را از ناپولی را به خدمت گرفت. این دو خرید قابل اعتنا در اصل برای جانشینی روملو لوکاکو در خط حمله، همچنین آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن در نظرگرفته شدند.

در فصل گذشته بعد از اوج گیری محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه «رومن آبراموویچ»، این تاجر روسی مالکیت باشگاه چلسی را به «تاد بویلی»، همتای آمریکایی واگذارکرد.

به این ترتیب باشگاه قدیمی شهر لندن صاحب مالک جدیدی شد. توخل می گوید: به فصل قبل که نگاه می‌کنم، می بینم در مقاطع زیادی چه مشکلاتی داشتیم. حتی مورد تحریم واقع شدیم که برخی بازیکنان ما را ترک کردند و برخی هم تصمیم به ترک تیم گرفتند.

با وجود پشت سرگذاشتن چالش مدیریتی، مربی ژرمنی هشدار می‌دهد که خرید ۲ بازیکن با کیفیت برای تیمش در فصل جدید کافی نیست و آنها باید به سرعت به دنبال جذب بازیکنان دیگری نیز باشند تا مشکلات به کمترین میزان برسد.

وی بعد از آخرین بازی در آمریکا گفت: درخواست فوری جذب بازیکنان درجه یک با کیفیت بالا را داریم. بدون شک دو بازیکن بسیار خوب را به خدمت گرفتیم اما هنوز نتوانستیم به سطح رقابت مدنظرمان برسیم. این مورد از بازی امروز مشخص بود. کولیبالی امروز بهترین بازیکن زمین بود. در شبی که هیچ چیز خوب نبود، این موضوع احساس خوبی بوجود آورد.