شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#جدید#ایام اربعین

سومار و حاج عمران مسیرهای جدید برای تردد در ایام اربعین ۱۴۰۱

سومار و حاج عمران مسیرهای جدید برای تردد در ایام اربعین 1401

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور گفت: گذرگاه های مرز‌های سومار و حاج عمران به مسیرهای تردد زائران اربعین افزوده شد و زائرین می توانند از این مسیرها به کشور عراق تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام؛ سردار محمد شرفی در حاشیه بازدید از مرز مهران گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته زائران اربعین امسال علاوه بر مرز‌های شلمچه، چذابه، خسروی و مهران از طریق مرز سومار و حاج عمران هم می‌توانند در ایام اربعین عازم کشور عراق شوند.

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن مرز‌های سومار و حاج عمران تردد و ازدحام در سایر مرز‌ها کاسته خواهد شد، افزود: در اجرای طرح کنترل زائران توقفگاه‌های در طول مسیر حرکت زائران در نظر گرفته شده و به اندازه پذیرش پایانه‌های مرزی زائران به سمت مرز حرکت خواهند کرد.

شرفی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده در راستای عدم ازدحام در مرز‌های خروجی به سمت کشور عراق در ایام اربعین ۲ طرح کنترل زائر به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور با بیان اینکه در بازدید میدانی صورت گرفته با درایت پلیس و مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در استان و همچنین مشارکت ستاد فراجا در استان هیچگونه کمبودی احساس نشد، ابراز امیدواری کرد: استان ایلام در اربعین امسال با سهولت و کمترین توقف خدمات مطلوبی به زائران ارائه دهد.

وی در پایان از تمام ارگان‌ها و نهاد‌های همکار در ماموریت بزرگ اربعین خواست با تمام توان پای کار بیایند تا بتوانیم خدماتی در شأن زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه دهند.

گفته می شود پیش بینی  می شود  امسال بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد می کنند.

انتهای پیام