شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

پیش‌بینی وقوع سیل در ۴ استان؛ تهران بارانی می‌شود | رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور

دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌خود از وضعیت جوی کشور از وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور و وقوع سیل در برخی استان‌ها خبر داد.

بارش باران شديد در شيراز

به گزارش همشهری آنلاین، داده‌های سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز (۳ مرداد) در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

روز سه‌شنبه (۴ مرداد) در مرکز و شرق سواحل خزر، ارتفاعات تهران و البرز، به‌ویژه ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

چهارشنبه (۵ مرداد) در استان‌های اردبیل، سواحل دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز، تهران بارش پراکنده و در استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب یزد، نیمه جنوبی و شرق فارس، جنوب خراسان جنوبی و جنوب بوشهر وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه (۶ مرداد) در اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، چهارمحال بختیاری، جنوب سمنان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده و در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، جنوب خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه (۷ مرداد) بارش‌ها در غالب مناطق جنوبی کشور و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز مورد انتظار است.

از امروز تا چهارشنبه شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب شرق و جنوب کشور افزایش خواهد یافت و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس طی این مدت وجود خواهد داشت.

این شرایط در روزهای پنج‌شنبه و جمعه علاوه بر مناطق فوق در بخش‌هایی از شرق، مرکز و جنوب غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

امروز در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و برخی نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که موجب افزایش شاخص‌های آلودگی، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهدشد.

دریای عمان و تنگه هرمز از امروز تا پایان هفته، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از سه‌شنبه تا جمعه و دریای خزر امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۴ مردادماه) صاف، تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ مردادماه ) آسمان کمی ابری تا نیمه ابری از بعدازظهر وزش باد شدید و احتمال گردوخاک و اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای  ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۳ و ۴ مردادماه ) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل و زنجان  با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.