شهر خبر

ورود ایران‌خودرو به میدان رقابت با یک خودروی‌‌ متفاوت / "ری‌را" رقیب قدرتمند کراس‌اوور‌های بازار

ورود ایران‌خودرو به میدان رقابت با یک خودروی‌‌ متفاوت / "ری‌را" رقیب قدرتمند کراس‌اوور‌های بازار

"ری‌را" اولین کراس اوور ایران خودرو با ظاهری زیبا بر روی پلتفرم جدید IKP1 توسعه یافته که به نظر می‌رسد که آماده رقابت با کراس اوورهای تازه وارد بازار داخلی و همچنین رقبای مطرح همکلاس در بازارهای خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، کراس اوور ایران خودرو روی پلتفرم مدرن و جدید این شرکت موسوم به IKP1 توسعه یافته که با تارا آخرین محصول جدید این خودروساز مشترک است. این خودرو قادر به عبور از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه بوده و در زمینه حفظ ایمنی سرنشینان و راننده و همچنین حفظ ایمنی عابر پیاده قابل مقایسه با محصولات خودروسازان مطرح دنیاست. 

کراس اوور ری‌را ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۰۰۰ و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است و به گیربکس 6 دنده اتوماتیک در تیپ V2 با قابلیت تعویض دنده ها به صورت تیپ ترونیک مجهز شده است.

4698365

ایران نسخه در حال حاضر نسخه رانینگ پروتوتایپ این خودرو را رونمایی کرده و اکنون قالب های بدنه این خودرو در دست تولید بوده و به زودی تست های جاده ای کراس اوور ری را آغاز شده و در نیمه اول سال آینده باید شاهد عرضه اولین کراس اوور ملی به بازار ایران باشیم.

به دلیل این که ایران خودرو در تولید نخستین خودرو کراس‌اوور ملی به نام «ری‌‌را» از پلت فرم روز و جهانی‌استفاده کرده، می توان گفت که این خودرو می تواند با هزینه تمام شده کمتری به بازار عرضه شده و از نظر قیمت در مقابله با خودروهای چینی و حتی کره ای و فرانسوی موجود در بازار ایران حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

4698363

 با توجه به ابعاد فنی، امکانات رفاهی، آپشن ها و طراحی که ایران خودرو برای کراس اوور ملی ری‌را در نظر گرفته و تلاش کرده است تا از قوای محرکه مناسب با قدرت و گشتاور خوبی استفاده کند و می تواند با خودروهای همکلاس موجود در بازار داخلی خودروهای اورپایی مانند پژو 2008 ، رنوکپچر، هیوندای کرتا، هیوندای کنا، اشکودا کوشاک و خودروهای کراس‌اوور چینی تازه وارد بازار  مانند جک S5 جدید، لاماری ایما، FMC T5، فیدلیتی پرایم به دلیل قیمت رقابتی و ارزندگی بیش‌تر به سادگی رقابت کند.

ایران خودرو در ابتدا قصد عرضه نسخه V2 کراس اوور ریرا را به بازار داشته و در آینده قصد عرضه نسخه های دیگری را هم دارد. 

4698364

خودرو ری‌را در زمینه تجهیزات ایمنی در تیپ V2 دارای چهار کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی چپ و راست)، ترمز دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل خودرو در سرازیری، ترمز کمکی اضطراری، ترمز پارک برقی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، امکان ردیابی و کنترل خودروی سرقتی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو، مخابره اطلاعات خودرو جهت عیب یابی و ارایه خدمات تعمیرگاهی از راه دور، پایش فشار باد مستقیم تایرها، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل و محدود کننده سرعت است.

کراس اوور ری‌را ایران خودرو در تیپ V2 دارای تجهیزات رفاهی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، غربیلک فرمان با روکش چرم، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت به صورت دستی است.

در همین حال سانروف برقی، روف راک، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، امکان تنظیم ارتفاع چراغ های جلو به صورت برقی از داخل کابین، آینه های برقی جانبی گرمکن دار، نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی در پشت فرمان با امکان تنظیم شدت نور، نمایشگر لمسی 10 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با پورت USB و AUX و درگاه بلوتوث و امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند از دیگر امکانات محصول جدید ایران خودرو به شمار می رود.

 خودروی ری‌را اولین کراس‌اوور ملی ایران بوده و طبق بررسی های خبرگزاری برنا قرار است نیمه های سال آینده به تولید انبوه رسیده و در خیابان ها شاهد آن باشیم.

انتهای پیام/