شهر خبر

صالحی‌امیری: قنبرزاده صلاحیت ورود به منشور المپیک را ندارد

صالحی‌امیری: قنبرزاده صلاحیت ورود به منشور المپیک را ندارد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مدیرکل ورزش وزارت نفت صلاحیت ورود به اساسنامه و منشور المپیک را ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی‌امیری امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران تیراندازی جام جهانی ۲۰۲۲ باکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنان که پیشتر گفتم بنای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک را ندارم. همه باید تلاش کنند فردی شایسته بر کرسی تکیه بزند و جهشی که در کمیته شکل گرفته با حضور فرد شایسته ادامه یابد. تا الان که با شما صحبت می‌کنم تصمیم قطعی‌ام ثبت نام نکردن است.

وی درباره نامه اعتراضی منصور قنبرزاده مدیرکل ورزش وزارت نفت درباره انتخاب باشگاه‌های آرارات و نساجی برای حضور در مجمع کمیته، اظهار داشت: اینکه چه کسانی انتخاب می‌شوند در صلاحیت قنبرزاده نیست و در صلاحیت هیئت اجرایی است. پیشنهاد هم با رئیس کمیته ملی المپیک و تصمیم با هیئت اجرایی است. قنبرزاده صلاحیت ورود به اساسنامه و منشور المپیک را ندارد.

صالحی امیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر لیست پیشنهادی‌اش برای معرفی خبرگان ورزشی، یادآور شد: خیلی شفاف بود. من ۲ برابر تعداد نفرات مورد نیاز که ۵ نفر کارشناس خبره بود ۱۰ نفر معرفی کردم.  طبق اساسنامه حق با هیئت اجرایی است که افراد را انتخاب کند.

صالحی امیری در خصوص اعتراضاتی که به انتخاب مجید شایسته و مجید کیهانی به‌عنوان خبرگان ورزشی وارد شده، تصریح کرد: از شما خواهش می‌کنم این مسائل را از کسانی که بحث می‌کنند بپرسید. به‌ عنوان رئیس کمیته در چارچوب اساسنامه کار می‌کنم، در چهار سال گذشته آنچه‌ انجام شد در چارچوب اساسنامه بود و مغایرتی وجود ندارد اما طبیعی است با سلایق و نگاه‌های متعددی روبه‌رو هستیم. باید این ظرفیت را ایجاد کنیم همه نقد و اظهارنظر کنند. به آنها احترام می‌گذارم و بنای پاسخگویی ندارم. در چارچوب اساسنامه فعالیت من تعریف شده است. هیچ مرجعی هیچ تحمیلی در این فرایند و در چهار سال گذشته از جمله انتخابات نداشته و مسیر مستقلی داریم. مخالفت و موافقت طبیعی است و کاملاً برای همه اظهار نظرات احترام قائلم.