شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

بندپی خبرداد؛

نظارت مجلس بر فرایند اجرای طرح دارویار

 نظارت مجلس بر فرایند اجرای طرح دارویار

رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس از نظارت مجلس بر فرایند اجرای طرح دارویار خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه آئین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی همزمان با هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در سالن مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت صبح امروز برگزار شد، در واکنش به صحبت‌های برخی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر قطع یارانه نقدی آنها به دلیل شاغل شدن فرزندشان، گفت: رئیس جمهور تاکید داشت که آنهایی که یارانه شأن قطع شده است و معتقدند باید یارانه شأن وصل شود، بایستی مراجعه و مجدداً یارانه آنها وصل شود که بنده نیز این موضوع را از طریق سرپرست وزارت رفاه پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: البته ما می‌توانیم از اختیارات مجلس شورای اسلامی نیز استفاده کنیم و نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده که قطعاً این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

محسنی بندپی همچنین به اجرای پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مجلس و دولت نیز به دنبال اجرای آن هستند و قطعاً اجرای کامل آن به نفع نظام سلامت و بازنشستگان خواهد بود به طوری که در برنامه‌های پنج ساله چهارم پنجم و ششم نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی همچنین به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز جلسه‌ای با معاون وزیر بهداشت در ارتباط با این طرح داشتیم به طوری که طرح دارویار نیز همانند سایر طرح‌ها فراز و نشیب دارد واگر نظارت مستمر مجلس و دولت باشد قطعاً پیشرفت خوبی را خواهد داشت.

وی با تاکید بر اجرای طرح دارویار ونظارت مجلس بر فرایند اجرای این طرح، تاکید کرد: قطعاً ما بر اجرای این طرح نظارت خواهیم داشت.

محسنی بندپی همچنین به تدوین برنامه ۵ ساله هفتم اشاره کرد وگفت: ما در قوانین مختلف وبرنامه های مختلف قوانین خوبی برای سالمندان وافراد دارای معلولیت داشته ایم ودر تدوین برنامه هفتم به دنبال الزامات اجرایی شدن این قوانین هستیم تا بتوانیم آنها را اجرا کنیم.