شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#روسیه#اوکراین

آلمان: پوتین وحدت اروپا را هدف گرفته است

آلمان: پوتین وحدت اروپا را هدف گرفته است

رئیس‌جهور آلمان می‌گوید جنگ روسیه علیه اوکراین صرفا جنگ برای قلمروها و مرزها نیست، این جنگی علیه وحدت و یکپارچگی کشورهای اروپایی هم هست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «فرانک والتر اشتاینمایر»، رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد جنگی که «ولادمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه علیه اوکراین آغاز کرده، صرفاً جنگی علیه این کشور و تصرف قلمروها نیست، این جنگی علیه وحدت کشورهای اروپایی است.

اشتاینمایر در ادامه خطاب به کشورهای اروپایی گفت: ما نباید اجازه دهیم تفرقه ایجاد شود. ما نیاید اجازه دهیم کارهای بزرگی که برای اروپای متحد انجام شده، نابود شود و امیدهایمان از دست برود.

به گفته رئیس جمهور آلمان جنگ کنونی بین روسیه و اوکراین صرف مربوط به قلمرو و حاکمیت اوکراین نیست، این جنگی علیه بنیادها و ارزشهای مشترک کشورهای اروپایی است.

وی بدون اشاره به جزئیات افزود دفاع از ارزش‌ها به معنای آمادگی «پذیرش معایب و سختی‌های قابل‌توجه» است. آیا اروپا آمادگی روبرو شدن با چنین وضعیتی را دارد؟ این سوالی است که اکنون، هفته‌های آینده و ماه‌های آینده در برابر کشورهای اروپایی قرار دارد.

رئیس‌جمهور آلمان همچنین مدعی شد: روسیه نه تنها مرزها را زیر سوال برده، نه تنها قلمرو و حاکمیت کشور همسایه را اشغال کرده، بلکه جایگاه دولت اوکراین را نیز به چالش کشیده است.

این اظهارات رئیس‌جمهور آلمان در شرایطی بیان می‌شود که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و اروپا این عملیات نظامی را اقدامی علیه خود تفسیر کرده و تاکنون علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، برای توقف پیشروی نیروهای ارتش روسیه، پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.