شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#نساجی#مازندران

آرامش پیش‌فصل در اردوگاه نساجی / شاگردان مطهری با ۶ بازی تدارکاتی به استقبال لیگ می‌روند

آرامش پیش‌فصل در اردوگاه نساجی / شاگردان مطهری با ۶ بازی تدارکاتی به استقبال لیگ می‌روند
عکس: محمد مهدی‌زاده

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران از زمان روی کار آمدن حمید مطهری به عنوان سرمربی تا کنون سه بازی تدارکاتی برگزار کرده و قرار است با یک بازی تدارکاتی داخلی و دو بازی تدارکاتی خارجی، اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل را به پایان برساند.

به گزارش ایرنا، کمتر از سه هفته تا آغاز فصل بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال کشور باقی مانده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها همزمان با تکاپوی جذب بازیکن، در حال برگزاری دیدارهای تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی پیش‌فصل نیز هستند. تیم فوتبال نساجی مازندران که امسال زودتر از بسیاری از تیم‌ها تمرین‌های پیش‌فصل را آغاز کرد و نیز به طور منظم زیر نظر سرمربی جدیدش جلسات تمرین و آماده‌سازی را در تهران برگزار می‌کند.

مطهری ۳۰ خرداد امسال با جدایی از کادر فنی پرسپولیس، سکان هدایت نساجی را برای فصل جدید رقابت‌ها به عهده گرفت. او در یک ماه گذشته تلاش کرده که در تمرین‌های روزانه و سه بازی تدارکاتی تاکتیک‌های مد نظر خود برای نساجی را محک بزند و به نظر می‌رسد تا اینجای کار نیز موفق عمل کرده است.

دو برد و یک تساوی در یک ماه اخیر حاصل عملکرد شاگردان مطهری بود. نخستین دیدار تدارکاتی نساجی با تیم ملی نوجوانان در کمپ تیم ملی برگزار شد که نساجی توانست با نتیجه ۴ – ۲ حریف تدارکاتی‌اش را شکست دهد. مطهری و شاگردانش در دومین مسابقه دوستانه و تمرینی یک بازی درون‌باشگاهی برگزار کردند و در ساری به مصاف تیم امید نساجی رفتند. دیداری که با برد پرگل ۵ – ۲ به سود شاگردان مطهری همراه بود.

 اما جدی‌ترین محک نساجیِ مطهری در یک ماه آخر، سومین دیدار تدارکاتی این تیم بود که مقابل پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند. این مسابقه هم مانند دو مسابقه دیگر نساجی در تیر ماه پرگل از آب در آمد. این بار نساجی توانست در خانه حریف قدرتمند خود عرض اندام کند و حتی در آستانه برد قرار بگیرد. اما پنالتی دقیقه پایانی مسابقه در نهایت نتیجه مساوی ۳ – ۳ را رقم زد تا سومین مسابقه تدارکاتی نساجی نیز با بیش از پنج گل به پایان برسد. در مجموع ۱۲ گل زده و ۷ گل خورده حاصل سه دیدار تدارکاتی مطهری و شاگردانش بود که عملکرد قابل قبولی به حساب می‌آید.

آرامش پیش‌فصل در اردوگاه نساجی / شاگردان مطهری با ۶ بازی تدارکاتی به استقبال لیگ می‌روند
عکس: محمد مهدی‌زاده

آرامش و ثبات وضعیت نساجی با وجود تغییر کادر فنی این‌گونه نشان می‌دهد که حفظ ساختار تیمی در این فصل مانند اقدامی که پیش از فصل بیست‌ویکم توسط مدیران این باشگاه انجام شده بود سبب شده نساجی در دوره آماده‌سازی پیش‌فصل شرایط مناسبی داشته باشد. تنها بازیکنی این فصل از نساجی جدا شد مرتضی منصوری بود. این ثبات تیمی دغدغه هواداران و کادر فنی و مدیریتی باشگاه برای جذب بازیکن را نیز کاهش داده است. به همین دلیل در فصل نقل‌وانتقالات نساجی با خیالی آسوده‌تر نسبت به گذشته به دنبال جذب بازیکن است. پس از پایان فصل نوزدهم ۲۷ بازیکن از تیم فوتبال نساجی جدا شدند و به تیم‌های دیگر پیوستند. همین روند نیز باعث شد محمود فکری که سرمربی وقت نساجی بود تا پیش از جدایی عجیب و حاشیه‌سازش از این تیم، بازیکنان کمتر شناخته شده‌ای را از تیم‌های لیگ یکی جذب کند و پس از رها کردن تیم توسط او، وحید فاضلی نیز نتوانست کمکی به نساجی کند. اما همان تجربه پرهزینه سبب شد که از فصل قبل مدیران این تیم برنامه‌ریزی بهتری برای حفظ ساختار تیمی داشته باشند و حالا نتیجه این آینده‌نگری علاوه بر کاهش چالش‌های مالی مربوط به خرید بازیکن جدید، در حفظ آرامش فضای تیم و ثبات فنی هم دیده می‌شود.

سه بازی تدارکاتی تا پیش از آغاز فصل

نساجی طبق برنامه‌ریزی انجام شده امروز قرار است چهارمین بازی تدارکاتی‌اش را برگزار کند. این مسابقه عصر امروز و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه کارگران تهران برگزار می‌شود تا شاگردان مطهری و شاگردان تارتار میزان آمادگی‌شان محک بخورد.

البته نساجی تا پیش از رسیدن به فصل جدید رقابت‌ها به جز مسابقه با ذوب‌آهن، دو مسابقه تدارکاتی دیگر نیز قرار است داشته باشد که هر دو مسابقه در ترکیه و با دو تیم غیر ایرانی برگزار می‌شود.

آرامش پیش‌فصل در اردوگاه نساجی / شاگردان مطهری با ۶ بازی تدارکاتی به استقبال لیگ می‌روند
عکس: نصیر مقدری

معاون اجرایی باشگاه نساجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه تیم در شرایط خوبی قرار دارد و تمرینات مربوط به آماده‌سازی به طور منظم زیر نظر اعضای کادر فنی برگزار می‌شود. امروز نیز چهارمین مسابقه با ذوب‌آهن برگزار می‌شود.

مجتبی ابراهیمی افزود: این تیم قرار است برای برپایی اردوی تدارکاتی به ترکیه اعزام شود که در این اردو نیز با دو تیم خارجی مسابقه تدارکاتی برگزار می‌شود تا با آمادگی بیشتری تیم وارد گردونه رقابت‌ها شود. حریفان تدارکاتی نساجی در اردوی ترکیه مشخص شده‌اند و در حال رایزنی برای نهایی شدن تیم‌های حریف نساجی در اردوی تدارکاتی ترکیه هستیم.

وی درباره برنامه‌های پیش روی نساجی برای جذب بازیکن در فصل نقل‌وانتقالات نیز گفت: با توجه به حفظ ساختار تیم در فصل جدید خوشبختانه بخش زیادی از دغدغه ترکیب تیم برطرف شده است. اما با نظر کادر فنی تا کنون چهار بازیکن جذب شده‌اند. تا پیش از پایان فصل نقل‌وانتقالات نیز قرار است چند مهره مد نظر سرمربی جذب شوند. رایزنی‌ها برای جذب یک مهاجم و یک مدافع چپ در حال انجام است.

یک ماه ابتدایی حضور مطهری در نساجی در شرایط مطلوبی گذشت. نتایج کسب شده توسط نساجی در مسابقات تدارکاتی، بویژه تساوی پرگل با پرسپولیس و همچنین زدن ۱۲ گل در سه مسابقه تا حدودی نگرانی هواداران بابت معضل فصل قبل نساجی، یعنی گل نزدن را می‌تواند برطرف کند. با این حال باید منتظر ماند و دید که نساجی در فصل جدید رقابت‌ها چگونه عمل می‌کند و حدود دو دهه تجربه مربیگری مطهری چقدر می‌تواند به او در نخستین دوره سرمربیگری‌اش کمک کند.

نساجی فصل بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال کشور که چهارمین دوره حضور نساجی در لیگ برتر بود را با تکرار عملکردش در فصل بیستم به پایان رساند. این تیم در فصلی که رکورد خانه‌به‌دوشی بین تیم‌های ایرانی و شاید همه تیم‌های فوتبال جهان را به نام خود ثبت کرد، نتوانست رتبه‌ای بهتر از دوازدهم کسب کند. با این حال کسب عنوان قهرمانی جام حذفی با سرمربیگری ساکت الهامی سبب شد که نساجی رویایی‌ترین سال فوتبالی‌اش را پشت‌سر بگذارد و بهترین نتیجه‌ تاریخ‌ این باشگاه و فوتبال مازندران را کسب کند.

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از ۲۱ مرداد آغاز می‌شود و نساجی پنجمین فصل حضورش در لیگ برتر را آغاز می‌کند.