شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#بیش#۱۶۰۰#پهپاد#۴۱۰۰#تانک#جنگ#نابوده#شده#است

تاس:

بیش از ۱۶۰۰ پهپاد و ۴۱۰۰ تانک اوکراین در جنگ نابوده شده است

بیش از ۱۶۰۰ پهپاد و ۴۱۰۰ تانک اوکراین در جنگ نابوده شده است

بیش از ۱۶۰۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی و ۴۱۰۰ تانک از زمان آغاز عملیات ویژه منهدم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، منابع روسی آمار جدیدی از میزان خسارات جبهه مقابل در نبرد اوکراین را اعلام کردند و در این ارتباط گفتند: «از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون ۲۶۰ هواپیما، ۱۴۴ بالگرد، ۱۶۰۵ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۵۷ سامانه پدافند هوایی، ۴۱۵۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۷۶۳ سامانه پرتاب موشک چندگانه، ۳۱۹۶ سامانه توپخانه و خمپاره انداز و ۴۳۵۷ خودروی ویژه نظامی مربوط به نیروهای اوکراینی که در اختیار آن‌ها قرار داشته، نابود شده است.»

این خبر را «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد و در ادامه با تشریح بیشتر این آمار افزود: «هچنین از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین تاکنون ۳۵۷ سامانه دفاع هوایی، ۱۶۰۵ پهپاد و ۴۱۵۶ خودروی زرهی توسط نیروهای روسیه منهدم شده است.»

به گفته این مقام روسی، از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون میزان خسارت‌های وارد شده به نیروهای اوکراینی چندین برابر نیروهای روسی بوده است و حجم خسارات به نیروهای اوکراینی بسیار گسترده است.

پیش از این نیز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید حمله دیروز ارتش این کشور به بندر اودسا اعلام کرد ارتش روسیه کشتی‌های اوکراین و انبار موشک‌های آمریکایی «هارپون» را منهدم کرده است. بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: در حمله به بندر اودسا، کارخانه تعمیر و نوسازی کشتی‌های جنگی اوکراین هم هدف قرار گرفته شد و ظرفیت‌های تولیدی آن نابود شد. در این حمله از موشک‌های دوربُرد دقیق استفاده و از کشتی به اهداف شلیک شدند.

به نوشته اسپوتنیک، موشک‌های هارپون انبارشده در بندر اودسا را «بویینگ»، غول صنایع دفاعی آمریکا ساخته که واشنگتن آنها را به همراه تسلیحات نظامی دیگر در اختیار اوکراین قرار داده است. این موشک‌ها توانایی حمل کلاهک‌های تا وزن ۲۲۵ کیلوگرم را دارند و می‌توانند اهداف را تا فاصله ۲۸۰ کیلومتری را هدف قرار دهند.

روز شنبه و ساعاتی پس از توافق چهارجانبه استانبول درباره صادرات امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین، مقامات دولتی اوکراین مدعی شدند روسیه برخلاف توافق، به بندر اودسا حمله کرده و کشتی‌های حامل غلات و مواد غذایی را هدف قرار داده است.