شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#انرژی#نتایج

کاهش تولید شرکت‌های آلمانی به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی

کاهش تولید شرکت‌های آلمانی به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی

نتایج جدیدترین نظر سنجی از تمایل روزافزون شرکت‌های آلمانی به کاهش تولید و یا اعمال محدودیت در این زمینه به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، شرکت های آلمانی در حال حاضر به دلیل گرانی گاز، نفت و برق، تولید خود را کاهش می دهند.

به دلیل افزایش شدید قیمت انرژی، شرکت‌های بیشتری در آلمان از تولید خودداری می‌کنند یا فعالیت خود را محدود کرده‌اند. این بر اساس نظرسنجی از بین 3500 شرکت توسط اتاق بازرگانی و صنعت آلمان (DIHK) به دست آمده که روزنامه هندلزبلات آن را منتشر کرده است.

بر این اساس 16 درصد شرکت های صنعتی خواهان کاهش تولید هستند. طبق اظهارات شرکت کنندگان در این نظر سنجی تقریباً یک چهارم آنها قبلاً این کار را انجام داده اند و یک چهارم دیگر در حال انجام این کار هستند.

بر این اساس حدود نیمی از شرکت ها اظهار داشتند که هنوز در حال برنامه ریزی برای مراحل مربوطه هستند. پیتر آدریان، رئیس DIHK در این باره گفته است: این اعداد نگران کننده هستند. بسیاری از شرکت‌ها چاره‌ای جز تعطیل کردن یا انتقال تولید به مکان‌های دیگر ندارند.

با این حال، اقتصاددانان آلمانی این را به عنوان یک تحول معقول در مورد صرفه جویی در انرژی، به ویژه گاز، می دانند. کریستین بایر، از اقتصاددانان بن توضیح می‌دهد: تا زمانی که همه بهای گاز یکسانی را بپردازند، این بدان معناست که تولیدی که از نظر اقتصادی می‌توان از آن اجتناب کرد، کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/