شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کانادا

تورم بالا در کانادا دانشجویان را گرفتار کرد

تورم بالا در کانادا دانشجویان را گرفتار کرد

تارنمای «کنیدین پرس» گزارش داد دانشجویان کانادایی برای اولین با تورم افسار گسیخته در کشورشان مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، این رسانه کانادایی در گزارشی میدانی به وضعیت زندگی یک دانشجوی ارتباطات در دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا پرداخته و نوشت هزینه های بهداشتی به طور معمول بر  بودجه دانشجویان فشار وارد می کنند اما اکنون تورم بالایی که در ۳۹ سال گذشته بی سابقه بوده بر فشار به این قشر از جامعه افزوده است.

در ماه ژوئن، دانشجویان با تورم ۸.۱ درصدی  - بالاترین سطح تورم از سال ۱۹۸۳ - و اقتصاد تحت تأثیر کووید-۱۹، کمبود نیروی کار، چالش‌های زنجیره تامین و پیش‌بینی‌های رکود تحت فشار مضاعف قرار داشتند.

این بدان معناست که دانشجویان با افزایش هزینه‌های شهریه، مسکن و غذا مواجه اند و خرید کتاب یا حتی نیازهای اولیه گران‌تر از قبل شده است. رفتن به سینما، رستوران یا مقاصد خارج از کشور نیز هزینه بیشتری دارد.

اکثر دانش آموزان به این افزایش قیمت ها عادت ندارند. آخرین بار که تورم تا این اندازه بالا بود، اکثریت آنها حتی متولد نشده بودند، و کسانی که در اواخر عمر به دنبال تحصیلات دانشگاهی و کالج بوده اند اغلب نمی توانند زندگی تحت تورم بالا را به یاد بیاورند.

نظرسنجی ژوئن گذشته از ۲۰۰۱ کانادایی که توسط شرکت تحقیقات بازاری «لیگر/ Leger» انجام شد، نشان داد که ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در سنین ۱۸ تا ۳۴ سال بیان کردند که استرس مالی آنها به قدری شدید است که به سلامت روان آنها آسیب می رساند.

در بخشی از این گزارش آمده است مشکل تورم برای دانشجویان بین المللی که مجبور هستند شهریه های بالاتری را بپردازند و به طور معمول خانواده های آنها نزدیک آنها زندگی نمی کنند تا از آنها حمایت کنند، بدتر است و اضطراب بیشتری را از نظر مسائل مالی برای آنها ایجاد می کند.

نظرسنجی جدید موسسه ایپسوس نشان داده که تورم به مهمترین موضوع نگرانی مردم دنیا تبدیل شده است و ۶۶ درصد مردم دنیا معتقدند اوضاع اقتصادی کشورشان، بد است.

بر اساس این نظرسنجی از جمله کشورهایی که تورم در آن‌ها مهمترین موضوع نگرانی مردم شده است عبارتند از: آرژانتین، استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس، لهستان، آمریکا و ترکیه.

بر اساس این نظرسنجی مسائل اقتصادی مهمترین موضوع نگرانی مردم دنیا در ماه ژوئن بوده است و پس از تورم که با ۳۷ درصد در صدر قرار داشته است، فقر و نابرابری اجتماعی با ۳۱ درصد و بیکاری با ۲۸ درصد به ترتیب مهمترین عوامل نگرانی مردم بوده‌اند.

سی بی اس نیز به تازگی گزارش داد  افزایش هزینه های زندگی در کانادا به واسطه تورم، مردم را مجبور کرده از برخی امور و فعالیتهای مورد علاقه‌شان صرف‌نظر کنند.

بانک مرکزی کانادا اسفند ۱۴۰۰ شروع به افزایش نرخ بهره کرد تا از رشد سریع تورم جلوگیری کند. این بانک همچنین با این اقدام، نشانه هایی را ارسال کرد که نشان می داد نرخ بهره ممکن است در سال های آینده نیز روندی افزایشی داشته باشد.

انتهای پیام/