شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرماندار#اعتبار#۱۰۳#طرح#عمرانی#آستارا#تامین

اعتبار ۱۰۳ طرح عمرانی در آستارا تامین شد

اعتبار ۱۰۳ طرح عمرانی در آستارا تامین شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۰۳ طرح عمرانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی پور عصر یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی در فرمانداری این شهرستان گفت: این اعتبار نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش و با لحاظ شاخص جمعیت تصویب شده است .

وی با بیان اینکه افزایش این اعتبارات نشان از توجه ویژه دولت به این شهرستان حساس و استراتژیک گیلان است، افزود: این اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریالی به ۱۰۳ طرح عمرانی در حوزه های آب، ورزش و جوانان، آسفالت معابر روستایی، احداث خانه های بهداشت روستایی، رفع نقاط حادثه خیز راه های اصلی و فرعی و دیگر حوزه های مهم و اولویت دار اختصاص یافته است.

رضایی پور اظهار کرد: اولویت با تکمیل طرح های نیمه تمام است و مدیران دستگاه های اجرایی با پرداختن به ابعاد مختلف طرح ها، جذب اعتبارات مصوب را پیگیری و از توان و ظرفیت نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبارات ملی استفاده کنند.

وی گفت: بندر آستارا به سبب موقعیت مرزی و گردشگری، نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و کشوری است و باید با توجه به کمبود منابع مالی، برنامه ریزی لازم و مدیریت جهادی مد نظر مسئولان باشد.

فرماندار آستارا از مدیران این شهرستان خواست طرح های مهم نظیر تکمیل راه های روستایی و آب شرب را پیگیری و از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد نیز در جهت عمران و آبادانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی فقط برای توزیع و تقسیم اعتبارات نیست بلکه باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی و ترسیم نقشه راه بیشترین بهره وری را داشت و با تدبیر درست و کار جهادی میتوان تا چندین برابر بهره وری را افزایش داد.

رضایی پور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی جذب اعتبارات هر حوزه توسط مدیران دستگاه های اجرایی اضافه کرد: هر دستگاهی که در بحث تخصیص اعتبار پروژه‌اش کوتاهی کند، بیانگر اهمال و سستی همان دستگاه است.

فرماندار با بیان اینکه جذب اعتبارات ملاک ارزیابی دستگاه‌ها و کارایی عملکرد آنها قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: علاوه‌ بر تخصیص اعتبارات، پیشرفت اجرای پروژه‌ها نیز از دیگر عوامل ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی عمران و پیشرفت پروژه‌ها باید تشکیل شود، ادامه داد: در اجرای پروژه‌های سال جاری باید اولویت‌بندی صورت گیرد، لذا پروژه‌های اهمیت‌داری که بر اساس نیاز و درخواست عمومی مردم است باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت اعتبارات شهرستانی در جهت اجرای پروژه‌های شهرستان بهره‌مند شویم و باید در انتخاب پیمانکاران هم دقت کنیم.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.