شهر خبر

شریعتی در تشریح نشست کمیسیون انرژی:

استماع گزارش مدیرعامل شرکت پتروپارس از وضعیت فاز ۱۱ پارس جنوبی

استماع گزارش مدیرعامل شرکت پتروپارس از وضعیت فاز ۱۱ پارس جنوبی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور مدیرعامل شرکت پتروپارس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مدیر عامل شرکت پتروپارس در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از سوابق و برنامه‌های اخیر این شرکت و پروژه‌های در دست اجرا به ویژه فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی به نمایندگان ارائه داد.

وی بیان کرد: همچنین مدیر شرکت نفت و گاز پارس در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و از وضعیت پروژه‌های اصلی این شرکت گزارشی را به ما ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس مباحث مطرح شده در این جلسه مهم‌ترین اولویت شرکت نفت و گاز پارس، پروژه فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی بود.

شریعتی ادامه داد: طبق گفته مدیر شرکت نفت و گاز پارس اقدامات اکتشافی نیز در حال انجام است و از چهار عملیات اکتشافی که تا به امروز برنامه ریزی شده، مراحل اولیه دو مورد انجام شده است. پیش‌بینی اکتشاف یک میدان نفتی سبک به نام یلدا هم صورت گرفته و به نظر می‌رسد که ظرفیت مناسبی داشته باشد.

وی بیان کرد: درباره گاز نیز در شمال میدان گازی پارس جنوبی، میدان جدیدی کشف شده که بر اساس تخمین اولیه حدود یک تریلیون متر مکعب ظرفیت گاز طبیعی در آن است. اگر این اکتشاف کامل‌تر شود، پیش بینی این است که مخزن بزرگ‌تری بوده و امکان تولید بیشتری را برای کشور فراهم کند.