شهر خبر

در فرودگاه منطقه کرووگراد؛

روسیه تجهیزات هوانوردی اوکراین را منهدم کرد

روسیه تجهیزات هوانوردی اوکراین را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تجهیزات هوانوردی اوکراین در فرودگاه منطقه کرووگراد را منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه تجهیزات هوانوردی اوکراین را در فرودگاهی در منطقه کرووگراد منهدم کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: تجهیزات هوانوردی نیروی مسلح اوکراین مستقر در فرودگاه نظامی کاناتوو در منطقه کرووگراد مورد اصابت تسلیحات دریایی و هوایی با دقت بالا قرار گرفته ومنهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش هم با انتشار بیانیه‌ ای ضمن تأیید حمله دیروز ارتش این کشور به بندر اودسا اعلام کرد که ارتش مسکو کشتی‌ های اوکراین و انبار موشک‌ های آمریکایی «هارپون» را منهدم کرده است.

بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: در حمله به بندر اودسا، کارخانه تعمیر و نوسازی کشتی‌ های جنگی اوکراین هم هدف قرار گرفته شد و ظرفیت‌ های تولیدی آن نابود شد. در این حمله از موشک‌ های دوربُرد دقیق استفاده و از کشتی به اهداف شلیک شدند.

به نوشته اسپوتنیک، موشک‌ های هارپون انبارشده در بندر اودسا را «بویینگ»، غول صنایع دفاعی آمریکا ساخته که واشنگتن آنها را به همراه تسلیحات نظامی دیگر در اختیار اوکراین قرار داده است. این موشک‌ ها توانایی حمل کلاهک‌ های تا وزن ۲۲۵ کیلوگرم را دارند و می‌ توانند اهداف تا فاصله ۲۸۰ کیلومتری را هدف قرار دهند.

روز شنبه و ساعاتی پس از توافق چهارجانبه استانبول درباره صادرات امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین، مقامات دولتی اوکراین مدعی شدند روسیه برخلاف توافق، به بندر اودسا حمله کرده و کشتی‌ های حامل غلات و مواد غذایی را هدف قرار داده است.

«پوگنی پوپوف»، نماینده دومای دولتی فدراسیون روسیه امروز اعلام کرد در حمله دیروز، زیرساخت‌ ها و پایگاه‌ های نظامی اوکراین در نزدیکی بندر اودسا بمباران شدند و به هیچ کشتی حامل غلات یا تأسیسات غیرنظامی آسیبی وارد نشد.