شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان

حدادی در تشریح جلسه کمیسیون شوراها؛

برنامه گزینه‌های عضویت در شورای نگهبان بررسی شد

برنامه گزینه‌های عضویت در شورای نگهبان بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در جلسه امروز این کمیسیون ۶ حقوقدان معرفی شده برای عضویت در شورای نگهبان، برنامه‌های خود را به ما ارائه دادند.

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: در این نشست ۶ حقوقدان معرفی شده از سوی رئیس قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان حضور پیدا کردند و برنامه‌ها و کارنامه کاری خود را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: همچنین چند ماده از طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی– تخصصی از صحن علنی به کمیسیون برای رفع ابهام ارجاع داده شد بود که بررسی و رفع ابهام شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ماده ۱۳ بحث نظارت وجود داشت و ابهامی در این زمینه در صحن علنی مطرح بود که در نشست کمیسیون بند (ب) ماده مذکور به این نحوه اصلاح شد که تشکل‌ها پس از دریافت پروانه فعالیت و ثبت آن، از حقوقی مانند نظارت و مطالبه حقوق از دستگاه ذیربط برخوردار شوند.

حدادی اظهار داشت: در ماده ۱۶ نیز در زمینه اجتماع تشکل‌ها ابهام وجود داشت و تاکید شده بود که برگزاری هر گونه اجتماع تشکل‌ها توسط وزارت کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی ممنوع است که با رأی اعضای کمیسیون این موضوع حذف شد.