شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

معاون اجرایی رئیس جمهور در گفت وگو با ایبِنا مطرح کرد؛

ایجاد بستر تعامل همگانی با رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران

آیین افتتاحیه نخستین رویداد هم افزایی مدیریت ایران 1401

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، رویداد هم افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱ را عاملی برای ایجاد بستر تعامل همگانی و الگوی کار روان و آسان دانست و گفت: امید است این تلاش نقطه آغازی برای گره گشایی از مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد باشد. 

به گزارش خبرنگار ایبِنا سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز در حاشیه اولین رویداد هم افزایی مدیریت ایران که در مصلای تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبِنا گفت: برگزاری چنین رویدادهایی مانند رویداد هم افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱، یک نوع تکرار و تمرین است که ایجاد بستر تعامل همگانی را فراهم می‌کند. همچنین این رویداد هم افزایی را افزایش می دهد و الگوی کار روان و آسان را معرفی می کند و قطعا اثرات مفیدی در تداوم کار دولت و مدیریت خواهد شد.

وی افزود: این رویداد به مدد جمعی از جوانان انقلابی و تحول خواه شکل گرفته و بنای این جوانان بر آن است که به مدد دولت بیایند و گره‌هایی که ایجاد شده را در جهت توسعه، آبادانی و پیشرفت باز کنند. 

مرتضوی تصریح کرد: در این رویداد جمع کثیری از فعالان حوزه‌های مختلف حضور دارند. البته بیش از ۸ هزار متقاضی برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده بودند، اما به دلیل محدودیت فضا و امکانات در نهایت ۸۰۰ مجموعه از میان آنها انتخاب شدند تا ابتکارات خود را در حوزه گره‌گشایی از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجرایی و فرهنگی را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برگزاری این رویداد تجربه بسیار مفیدی بود که مشابه آن را در بازه‌های متفاوت شاهد بوده‌ایم اما مدتی بود که این اجتماعات کمرنگ شده بودند که خوشبختانه امروز با همت جهادگران بار دیگر شاهد چنین رخدادی هستیم. 

وی تصریح کرد: امید است این تلاش نقطه آغازی برای گره‌گشایی از مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد باشد و با روحیه جهادی تمامی فعالان و حاضران این رخداد بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات را از پیش روی مردم برداریم. همچنین در بحث عمران و آبادانی رو به جلو پیش برویم.

به گفته مرتضوی، دولت می‌کوشد مشکلاتی که پیش روی مردم به ویژه در حوزه معیشت است را برطرف کند و به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک وضعیت معیشت مردم بهتر می‌شود.

وی همچنین درباره نتایج سفرهای استانی رئیس جمهور گفت: باید برای پیگیری کردن مصوبات سفرهای استانی و عملیاتی شدن آنها برنامه ریزی کنیم تا به فضل خدا بتوانیم دور دوم سفرها را نیز به زودی آغاز کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه با اتمام یک سالگی دولت، ۳۱ سفر استانی نیز به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: در حال حاضر بر روی نظارت میدانی مصوبات سفرهای استانی و اجرای آنها تمرکز کرده‌ایم. امید است در یک سالگی دولت بتوانیم گزارش مطلوبی از نتایج این سفرها ارائه دهیم.

مرتضوی در پاسخ به اینکه دولت سیزدهم چطور توانست در مدت کوتاهی با واردات واکسن، کرونا را مهار کند، گفت: خواستن توانستن است. دولت سیزدهم در زمینه کرونا اراده کرد و مردم نیز دولت را همکاری کردند، لذا در این زمینه موفق شدیم. البته هم واردات واکسن انجام دادیم و هم با ساخت واکسن در داخل کشور توانستیم کرونا را مهار کنیم. قطعاً درباره سایر مشکلات نیز مثل موضوع کرونا با اراده قاطع دولت و همراهی مردم می‌توانیم از مسائل عبور و آنها را حل کنیم.