شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سهام 2 مرداد؛

بورس در مدار نزولی /پالایشی‌ها تنها گروه سبز بازار سهام

کدخبر: 510297
اقتصادنیوز: در روزی که اکثر نمادهای بازار ریزش قیمت داشتند، پالایشی‌ها سبزپوش شدند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه دوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 9 هزار و 701 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 463 هزار و 797 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 4 هزار و 454 واحدی در سطح 400 هزار و 31 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 233 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 181 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «کگل»، «میدکو» و «ومعادن» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای پالایشی «شپنا»، «شبندر» و «شتران» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «سمگا» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و نوری و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، شاوان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

گروه‌های قرمز

در معاملات یکشنبه، 4 گروه یکپارچه قرمزپوش شدند. قیمت سهام تمامی نمادها در گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «انبوه سازی املاک و مستغلات» و «ساخت محصولات فلزی» کاهش یافت. تنها گروه نسبتا سبز بازار پالایشی‌ها بودند که با تقاضای بالا مواجه شدند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 222 میلیارد تومان کاه ش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 262 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 897 میلیارد تومان رسید. 

رشد صف‌های فروش 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 54 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 92 درصد افت کرد و در رقم 8 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد تکنو (شرکت تکنو تار) با صف‌ خرید 4 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از تکنو، نمادهای غدشت (شرکت دشت مرغاب) و دعبید (شرکت داروسازی عبیدی) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سپاها (شرکت سیمان سپاهان) تعلق داشت که ارزش آن 8 میلیارد تومان بود. پس از سپاها، نمادهای خزامیا، غنوش، ومعادن و غشهداب بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس