شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجارستان#اتریش#مهاجران

اتریش برای مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای مجارستان نیرو اعزام می‌کند

اتریش برای مقابله با هجوم پناهندگان به مرزهای مجارستان نیرو اعزام می‌کند

اتریش برای حمایت از مجارستان در تقویت مقابله با روند هجوم مهاجران از مرزها به این منطقه نیرو اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، اتریش ده‌ها افسر پلیس را به مجارستان می فرستد تا در یک واحد جدید به حفاظت از مرزها در مقابله با هجوم پناهندگان کمک کند.

قرار است 4000 مرزبان برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی مهاجران در این منطقه آموزش ببینند.

وضعیت در منطقه مرزی بین مجارستان و صربستان بدتر شده است: پس از بازدید یک هیئت اتریشی از Röszke و Mórahalom، وزارت کشور اتریش گزارش داد که افسران پلیس مرزی در آنجا با چوب، سنگ و پرتابه هدف حمله قرار گرفتند و خودروها و تجهیزات آن ها آسیب دیدند. گفته می شود درگیری های مسلحانه بین باندهای قاچاقچیان در این منطقه رخ داده است.

مجارستان اکنون قرار است با نیروهای پلیس پشتیبانی شوند. 50 نفر از اتریش، 40 نفر از جمهوری چک و 50 نفر از ترکیه به این منطقه اعزام خواهند شد. گرهارد کارنر ، وزیر اتریشی در این باره گفت: همکاری نزدیک با مجارستان و صربستان در مبارزه با باندهای قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی با توجه به چالش‌های کنونی مهم‌تر از همیشه است.

هدف دولت ملی جناح راست مجارستان جلوگیری از عبور پناهندگان از مرز است تا حتی فرصت درخواست پناهندگی یا سفر را پیدا نکنند. به گفته "ساندور پینتر"، وزیر کشور مجارستان، بیش از 100 هزار مهاجر در ماه ژوئن تلاش کردند از صربستان وارد مجارستان شوند.

اکنون قرار است یک واحد اضافی برای حفاظت از مرزها ایجاد شود که به قوه فرماندهی و قهری و اجبار مجهز شود. آموزش کوتاه مدت و محتوا برای حفاظت از مرزها برای این واحد مشابه دستیاران پلیس مرزی اتریش طراحی شده است .

از اول شهریورماه این واحد جدید باید عملیاتی شود و عمدتاً از مرزها حفاظت کند.

فرانتس روف، مدیر کل امنیت عمومی اتریش، به همکاران مجارستانی پشتیبانی آموزشی ارائه کرده است. قرار است مذاکرات بیشتر با روسای پلیس اسلواکی و ترکیه در پایان ماه جولای و آگوست در این باره انجام شود.

انتهای پیام/