شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان#کشتی#گلستان

افتتاح نخستین مرکز نگهداری موقت کودکان بی سرپرست توسط قهرمانان کشتی

افتتاح نخستین مرکز نگهداری موقت کودکان بی سرپرست توسط قهرمانان کشتی

نخستین مرکز نگهداری موقت کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در استان گلستان با حضور چهره‌های نامدار کشتی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین مرکز نگهداری موقت کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست استان گلستان در شهرستان بندر گز با حضور رسول خادم، قهرمان کشتی المپیک و جهان، حسن رحیمی، قهرمان کشتی جهان و عنوان‌دار المپیک، پرویز پرستویی، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون و معاون اجتماعی و فرهنگی بهزیستی کشور با مشارکت موسسه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) افتتاح شد.

این مرکز ظرفیت نگهداری 10 فرزند دختر و 10 فرزند پسر را دارد که در مدت 20 روز کودکان در این خانه‌های موقت نگهداری می‌شوند تا با حضور مددکاران، شرایط روحی و روانی کودکان برای بازگشت به خانواده مهیا شود.

حسن رحیمی در این مورد گفت: با توجه به شرایط سختی که کودکان بد سرپرست  و بی‌سرپرست در استان گلستان داشتند موسسه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) پیش قدم شد تا فضایی را برای نگهداری این عزیزان فراهم کند و به لطف خدا و حمایت‌های مردم، مرکز نگهداری موقت کودکان استان گلستان که بعد از تهران دومین مرکز برای کودکان بد سرپرست  و بی‌سرپرست است در قالب مرکز شبهه‌ خانواده مهر و ماه افتتاح شد.

او گفت: سیاست مجموعه این است که در ابتدا شرایطی را فراهم آورد که این کودکان به کانون گرم خانواده‌های خود برگردد و اگر اسباب آن فراهم نشد بعد برای ادامه زندگی بهتر به مراکز شبهه خانواده سپرده خواهند شد.

مرکز نگهداری موقت، کودکانی را شامل می‌شود که این کودکان به دلایلی پدر و مادر خود را از دست داده‌اند یا آنقدر در موقعیت بد سرپرستی به سر می‌برند که امکان زندگی با پدر و مادر برایشان فراهم نیست.

انتهای پیام/