شهر خبر

نماینده عراقی فاش کرد؛

۴۰۰۰ نظامی ترکیه در شمال عراق مستقر هستند

۴۰۰۰ نظامی ترکیه در شمال عراق مستقر هستند

احمد الاسدی از اعضای پارلمان عراق جزئیات حضور نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، احمد الاسدی از اعضای پارلمان عراق و رئیس فراکسیون سند در یک کنفرانس خبری در بغداد جزئیات حضور نظامی ترکیه در شمال عراق را اعلام کرد.

وی در این باره گفت: در شرایط کنونی ترکیه ۴۰۰۰ نظامی و ۱۰۰ پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق دارد.

الاسدی با اشاره حمله اخیر ارتش ترکیه به یک مجتمع گردشگری در استان دهوک عراق که به کشته و زخمی شدن ۲۹ نفر منجر شد، افزود: وزیر دفاع عراق، وزیرخارجه و سران نظامی در راستای بررسی واکنش عراق به این رخداد نشستی را برگزار کردند.

وی افزود: در شرایط کنونی همه گزینه‌ها برای واکنش علیه ترکیه روی میز قرار دارد که شامل تحریم کالاهای تولید ترکیه و دیگر اقدامات دیپلماتیک می‌شود.

گفتنی است در حمله اخیر توپخانه ای ارتش ترکیه به یک مجتمع گردشگری در استان دهوک عراق، ۹ نفر کشته و دستکم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. روز گذشته نیز وزارت خارجه عراق از ترکیه به دلیل این حمله به شورای امنیت شکایت برد.

بر همین اساس، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که به درخواست بغداد، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه آینده نشست فوق العاده را در مورد تجاوز ترکیه به خاک عراق برگزار می‌کند. احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که وزارت خارجه در نامه‌ای به شواری امنیت خواستار برگزاری جلسه فوق العاده به منظور بررسی تجاوز اخیر ترکیه شده بود که با موافقت مواجه شد.