شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مالیات#تهران

سهم مالیات در بودجه دولت افزایش می یابد/دست سازمان امور مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی پر است

سهم مالیات در بودجه دولت افزایش می یابد/دست سازمان امور مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی پر است

تهران - ایرنا - رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تلاش داریم سهم مالیات را در بودجه دولت افزایش دهیم، گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات با احتساب عوارض وصول شد که ۳۰۶ هزار میلیارد تومان مالیات و مابقی عوارض بوده که نسبت به سال ۹۹ بیش از ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود منظور روز یکشنبه در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جهش سهم مالیات در کشور گفت: امسال میزان تکلیف ما ۴۵۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت بودجه مصوب ۶۲ درصد است و برای رشد این درآمد باید نسبت به شناسایی مودیان جدید اقدام کنیم به همین دلیل تلاش ما این است که روی فرار مالیاتی تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲.۲ میلیون نفر مودی جدید شناسایی شد اظهار داشت: تعداد اظهارنامه های اشخاص حقیقی در سال قبل دو میلیون و ۹۰۰ هزار مؤدی بود که به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته که البته باید با افرادی که اظهارنامه نداشته باید به گونه ای دیگر برخورد شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به افزایش اشراف اطلاعاتی بر فعالان اقتصادی نیز گفت: با کنترل جریان بارنامه ها، میزان واردات، میزان بیمه نامه ها، نقل و انتقالات دارایی ها و قراردادهای پیمانکاری می توانیم با مودیان در خصوص داده ها سخن بگوییم که بخشی از این اطلاعات در اختیار مودیان قرار گرفت که تا بدانند در مورد آنها چه اطلاعاتی داریم.

وی با بیان اینکه میزان ابراز مالیات نسبت به سال قبل دو برابر شده گفت: این آمار افزایشی نشان می دهد که دست سازمان امور مالیاتی نسبت به فعالان اقتصادی پر است و بنای ما این است که حجم ریزداده ها و داده های کلان را نسبت به فعالان اقتصادی به طور دایم افزایش دهیم.

ادامه دارد...