شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#روسیه#اوکراین

نماینده دومای روسیه:

ارتش روسیه اهداف نظامی در اودسا هدف قرار داد و نه کشتی‌های غلات

ارتش روسیه اهداف نظامی در اودسا هدف قرار داد و نه کشتی‌های غلات

نماینده دومای دولتی روسیه ضمن تأیید حمله به بندر ادوسا تأکید کرد ارتش این کشور پایگاه‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده و نه کشتی‌های حامل غلات و مواد غذایی.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پوگنی پوپوف»، نماینده دومای دولتی فدراسیون روسیه اعلام کرد در حمله دیروز به بندر «اودسا»، پایگاه‌های نظامی ارتش اوکراین, هدف قرار گرفتند.

وی ضمن تأیید حمله توپخانه‌ای روز شنبه به بندر ادوسا گفت: در حمله دیروز زیرساخت‌ها و پایگاه‌های نظامی اوکراین در نزدیکی بندر اودسا بمباران شدند و به هیچ کشتی حامل غلات یا تأسیسات غیرنظامی آسیبی وارد نشد.

این مقام روس در ادامه با تأکید بر اینکه مسکو مانع صادرات غلات از بندر اودسای اوکراین نمی‌شود گفت: روسیه تمام مفاد توافق استانبول درباره صادرات غلات را اجرا می‌کند.

روز شنبه و ساعاتی پس از توافق چهارجانبه استانبول درباره صادرات امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین، مقامات دولتی اوکراین مدعی شدند روسیه برخلاف توافق، به بندر اودسا حمله کرده است.

شبکه راشاتودی روسیه نیز بلافاصله با انتشار تصاویر حمله به بندر اودسا نوشت: حمله نزدیک به بندر اودسا و بسیار دور از تأسیسات و جایگاه صادرات غلات بوده است.

روسیه و اوکراین پس از چند هفته مذاکره در نهایت روز جمعه در شهر استانبول ترکیه با میانجی‌گری نماینده سازمان ملل و دولت ترکیه توافق کردند صادرات غلات از بندرهای اوکراین و دریای سیاه از سر گرفته شود؛ توافقی که موجب افزایش امیدها برای کاهش بحران بین‌المللی غذا شده است.

بنا بر گزاش‌ها روسیه در توافق استانبول متعهد شده به کشتی‌های باری حامل گندم، ذرت، و دیگر محصولات شلیک نکند؛ این کشتی‌ها از پنج ماه پیش و از آغاز عملیات نظامی روسیه، در سواحل اوکراین متوقف شده‌اند.