شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره فجر

کارگردان فیلم «دسته دختران» از بی‌توجهی به فیلمش در جشنواره فیلم فجر گلایه کرد و گفت کار کردن در حوزه دفاع مقدس، فقط متعلق به خودی‌هاست و به این دلیل دبیر جشنواره فجر و داوران برای فیلمش ارزشی قائل نشده‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز، منیر قیدی کارگردان فیلم «دسته دختران» بعد از دریافت جایزه ویژه ایثار و شهادت در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر نسبت به بی‌توجهی دبیر و داوران جشنواره فجر نسبت به فیلمش گلایه کرد.

قیدی از دبیر جشنواره فیلم شهر برای جایزه‌ای که برایش در نظر گرفته‌اند تشکر کرد و گفت: «از مجید اکبرشاهی دبیر جشنواره، تشکر می‌کنم برای جایزه با ارزشی که به من دادند. ارزش این جایزه برای من شجاعت ایشان در انتخاب فیلم «دسته دختران» است. بهرحال فیلمی که از طرف تمام جبهه‌ها مورد هجمه و انتقاد قرار گرفته و حذف شده اگر در جشنواره‌ای تقدیر شود خیلی با ارزش است.»

او نسبت به پذیرفته نشدن اثرش در جشنواره فجر گلایه کرد و گفت: «من پیام دبیر جشنواره فیلم فجر و همینطور داوران را به وضوح درباره فعالیت کردن در حوزه جنگ دریافت کردم. باید به این عزیزان بگویم پیامشان را از سال‌ها قبل، یعنی همان زمان ساخت «ویلایی‌ها» می‌دانستم. اینکه کار در این حوزه، مختص خودی‌هاست و ورود به آن آدابی دارد که شاید امثال من آن آداب را ندانند.»

قیدی در ادامه گفت: «به فرض که دست، قلم و پا و گردن غیر را شکستید، با موج عظیم فیلمسازانی که در راه هستند چه می‌خواهید بکنید؟ با جوانانی که پر از اندیشه و تخصصند می‌خواهید چه کنید؟ تا کجا می‌خواهید قلم و دست ما را بشکنید؟من پیشنهادم این است که خودتان را اصلاح کنید به جای اینکه این مسیر را ببندید یا تنگش کنید.»

در پایان به حضور گسترده فیلمسازان زن اشاره کرد و گفت: «موج عظیم فیلمسازانی که در راه هستند و این مسیر را همراه خواهند کرد و حرف‌های جدیدی خواهند گفت، همه زن هستند. این چیزی است که شما ازش می‌ترسید متاسفانه.»