شهر خبر

الکاظمی و بارزانی دیدار کردند

الکاظمی و بارزانی دیدار کردند

نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، همزمان با تحولات مربوط به تجاوزات مکرر ترکیه به شمال عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و مسرور بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مهم درباره خدمات رسانی به عراقی ها و راهکارهای تداوم اقدام مشترک بین بغداد و اربیل برای تحقق امنیت غذایی در برای تمام عراقی ها به بحث و بررسی پرداختند.

طرفین همچنین در بیانیه ای رسمی تجاوزات ترکیه به خاک عراق و بویژه حمله اخیر به استان دهوک را که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر گردید به شدت محکوم کردند.

الکاظمی و بارزانی بر اهمیت توافق پیرامون موضعی یکپارچه برای برخورد با این تجاوزات و تحقیقات پیرامون کم و کیف آن به نحوی که حاکمیت عراق را تقویت کرده و از خدشه به آن در آینده جلوگیری نماید تاکید کردند.

هماهنگی امنیتی بین نیروهای فدرال و نیروهای اقلیم کردستان عراق و اهمیت آن برای تداوم مقابله با تهدید داعش و گروه های تروریستی و تضمین عدم تهدید دوباره امنیت عراقی ها از سوی آنان از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار الکاظمی و بارزانی اعلام شده است.

دو طرف همچنین آثار چالش های اقتصادی پیش روی منطقه و جهان و اهمیت فراهم سازی زمینه مناسب برای توسعه اقتصادی را بررسی کردند.