شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهردار

ساختمان «چاپ رنگین» در خطر تخریب | درخواست کمک شهرداری برای حفظ یک بنای تاریخی

شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

شهردار منطقه۱۲ از سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی برای حفظ یک بنای تاریخی در خیابان سپهسالار درخواست کمک و همکاری کرد.

ساختمان تاريخي

به گزارش همشهری آنلاین، چندی است مالک یکی از بناهای تاریخی در خیابان سپهسالار، نبش خیابان بخارا تصمیم به تخریب این ساختمان گرفته و نیروهای شهرداری دو بار از فعالیت بدون مجوز او جلوگیری کرده‌اند، اما شواهد نشان از پافشاری مالک به این کار دارد.

شهردار منطقه۱۲ در این‌ باره گفت:‌ «پیرو اقدام مالک برای تخریب غیرمجاز یک بنای دارای ارزش تاریخی به نام «چاپ رنگین»، شهرداری منطقه سریعاً با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مکاتبه و ممنوع‌ بودن تخریب ملک مذکور را اعلام کرد. با این اقدام از تخریب این بنا جلوگیری شد.»

«امیر یزدی» با بیان اینکه این اقدام ۲۴تیر انجام شد، افزود: «علت جلوگیری از تخریب این بنا، واجد ارزش هویتی دانستن آن طبق مکاتبه اداره کل میراث فرهنگی بود و از سوی دیگر، مالک هیچ مجوزی برای تخریب و نوسازی نگرفته بود. در این راستا پس از اطلاع‌رسانی به یگان حفاظت میراث فرهنگی، نسبت به اخذ حکم قضایی برای ورود به ملک و جلوگیری از تخریب غیرمجاز بنای مذکور و همچنین جلب و ارجاع مالک به دادستانی اقدام شد.»

وی ادامه داد: «با این وجود، متأسفانه مالک در بامداد ۲۹تیر ضمن جلوگیری از ورود نیروهای شهرداری، عملیات تخریب را از سر گرفت. با پیگیری شهرداری منطقه و اخذ مجدد حکم ورود و جلوگیری از ادامه عملیات، مجدداً از تخریب غیرمجاز این ملک جلوگیری شد.»

یزدی در پایان خواستار ورود و مساعدت همه دستگاه‌های متولی در این حوزه برای جلوگیری از تخریب این ملک تاریخی شد.