شهر خبر

امروز رخ داد؛

تاکید عراق و الجزایر بر کاهش تنش های منطقه ای

تاکید عراق و الجزایر بر کاهش تنش های منطقه ای

رئیس جمهوری عراق در دیدار با وزیر امور خارجه الجزایر بر اهمیت همکاری و هماهنگی مشترک برای کاهش تنش های منطقه ای تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: برهم صالح رئیس جمهور در دیدار با «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر بر اهمیت همکاری و هماهنگی مشترک برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: برهم صالح و وزیر خارجه الجزایر در جریان دیدار خود روابط دو جانبه میان دو کشور و راه تقویت همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و هماهنگی در بخش‌های مختلف تاکید کردند.

بر همین اساس طرفین، مسائل مربوط به کشورهای عربی، منطقه‌ای و مسائل بین المللی را بررسی و بر اهمیت هماهنگی مشترک برای کاستن از تنش‌های منطقه و پایان دادن به بحران‌های موجود تاکید کردند.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری عراق، لعمامره در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر به برهم صالح رئیس جمهور، پیام مکتوب خود را در رابطه با آمادگی برای نشست آتی کشورهای عربی که قرار است در نوامبر آینده در الجزایر برگزار شود، به وی تسلیم کرد.